Extra vagn

publicerat i Barn shopping

Idag har vi köpt en "extra" vagn till Edvin. Vi har ju en phil&ted syskonvagn som jag är jätte nöjd med när jag har dem båda med, som jag oftast har. Men när jag går ensam med Edvin känns den inte som den bästa vagnen för en nyfödd eftersom han då ligger framåt, det är ju egentligen en sittvagn med fullt liggläge som man har en mjuklift i. 

Sen kan jag tänka mig att mellanperioden mellan sittande och liggande blir lite svårt. Alvin ville inte ligga i sin liggdel längre än till 4,5mån så då bytte vi till sittdelen som hade liggläge och den var emot oss. Vi kan ju inte vända sittdelen på phil och ted + att den lilla sitsen inte har något liggläge den är mer lutande. Phil och Ted känns mer optimal när Edvin kan sitta ordentligt men än så gillar han att ligga där under, blir rätt ombonat!





Hittade en brio sing på blocket som är i jättebra skick! Liggdelen aldrig använd och sittdelen var bra den med. Hade kanske valt en annan färg på liggdelen om vi köpt den ny men det rätt bra ändå tycker jag. Alvin fick bra plats i sittdelen med, det trodde jag inte! Den tål 15kg så Alvin kan sitta i den ett tag till, han väger ca 12-13kg..

Fast jag tror vi kommer använda phil och ted mest då Alvin för det mesta vill åka vagn och efter ett tag vill han gärna bli buren! Men när snön är borta så kommer jag köpa en ståbräda för de gånger vi går korta sträckor. Brukar inte ta vagn till dagis men det slutar med att jag får bära Alvin, oftast.  

Ja jag är nöjd i varje fall!

Kommentera inlägget här :