Vardag och nytt till Edvins rum

publicerat i Vardag
Igår kväll monterade jag och Andreas ihop en bänk till Edvin som jag snart ska försöka bära upp. Den var rätt tung. Den finns inte på Ikea här i stan men Andreas pappa och Agneta var i Stockholm idag och köpte då med sig den. Tack! Antingen ska jag försöka sy någon dyna till den eller köpa ett grått fårskinn. Lutar åt det sista.
.
Tisdag idag och julen är slut. Andreas jobbar i mellandagarna men skulle nog försöka vara ledig på torsdag så det är bra. Då ska vi åka till Ikea, stan och soptippen. Alvin ska sova hos mamma och Janne så lika bra att få något gjort sen ska vi försöka tapetsera här hemma kanske.
Nej nu vill dom gå upp och leka här, Alvin leker mycket för sig själv nu med alla nya leksaker och säger att alla Edvins saker är hans också men hans är bara hans ;-) Nästa vecka är sista lediga veckan sen är det dagis för båda den 10 januari. Men Alvin vill inte vara hemma med oss utan gå på dagis säger han, igår var han inte alls rolig att ha att göra med.. Lite rastlös tror jag allt.. Inte ville han gå ut heller.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av madde:

Ja nästa år måste bli bättre!



De där bänkarna/sofforna är jättesöta. Får nog bli en sån här hemma också tror jag ;)



Hihi, ser att vi har likadana julgransmattor :D



KRAM

2:a kommentar, skriven , av FruSofie:

Bänken är jättefin speciellt med fårskinnet på!



Spännande med dagisstart även för den lilla snart =)

3:e kommentar, skriven , av Michelle von Walden:

Vilken fin bänk =) Älskar vitt, vitt, vitt så den är helt underbar den där bänken =) Hoppas allt är Toppenbra med dig Sandra =)

4:e kommentar, skriven , av Michelle von Walden:

Hejsan!



Vet ju att du läser på MDH och jag ska läsa samma program som dig och jag undrar ifall du har någon utav dessa två böcker

"Tal och samtal"(Strömquist (red).(1992) S. Lund: Studentlitteratur

"Skriva för att lära." Dysthe, O., Herzberg, F, Løkensgard Hoel, T.(2002)Lund:

Studentlitteratur.



som du kanske skulle vilja sälja ifall de är i bra skick och om du läst klart kursen såklart. Du kan maila mig på adressen som jag skrivit i e-postadressfältet. Kram Michelle

5:e kommentar, skriven , av Petra:

Fin ikea bänken var:)går den att öppna ?typ förvaring:) kram

6:e kommentar, skriven , av Caroline - Ellas mamma:

ååås så super fin lite soffa till lillens rum. Kommer bli toppen. Hoppas ni mår bra. kram

7:e kommentar, skriven , av Erika:

den är jättefin och praktiskt! har velat haft den rätt länge nu, ja lika länge som byrån från samma serie :-) men som sagt den finns ju inte på vårat ikea :/



Hoppas allt är bra annars



kram!

Kommentera inlägget här :