Torsdagen snart slut

publicerat i Vardag
De flesta av barnens paket inslagna och klara, några kvar att slå in och köpa. Alvin behöver både byxor och tröjor såg jag idag så det får nog blir några julklappar. Tyckte nyss han växte ur gaderoben, dags igen kanske..
.

Godkväll! Piggnade inte till förrens efter lunch lagom till att Alvin skulle hämtas. Tänkte ett tag att vi skulle åka in till Ica Maxi för att handla några saker till helgen men hade inte ork till det så Andreas har varit där nu. Hoppas han kommer hem med något gott idag! Fick hem ett paket med barnens böcker idag som jag beställt (julklapp) och igår kom Alvins NS tröja så nu är det några till klappar som ska slås in! På söndag ska antagligen Moa och Adam (Tack!)ta hand om Alvin en stund så vi kan handla julklappar till alla andra som vi inte börjat med än. Sen är det maten som ska handlar och vi ska julbaka.
.
Någon som har tips på bra griljering till julskinkan? Så tar jag gärna emot det.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Vilka fina paket! Åhh nu blev jag sugen på att slå in våra klappar också.

2:a kommentar, skriven , av Vi2blir3.se - Malin:

Åh så mysigt med alla paket :-)

3:e kommentar, skriven , av emma:

de blir en vit jul ser jag ;)

4:e kommentar, skriven , av Ann-Louise:

Gud så fina paket du gjort. Blir glad av att se de enhetliga färgerna och detaljerna, gillar vita paket bäst!

När jag griljerar min skinka gör jag det enkelt. Vispar ett ägg, penslar på och strör sedan på ströbröd. Klart och passar alla smaker då det är neutralt, men man är ju olika!



Vilken inriktning på dina lärarstudier har du?



Kramar

5:e kommentar, skriven , av britta bloggar:

åh vad duktig du är! jag har inte köpt en enda julklapp....

6:e kommentar, skriven , av Maria Rosendahl:

Hej.



Vilka fina klappar! Fin blogg har du oxå:D

Jag griljerar med den klassiska med senap, godast tycker jag.

1 äggula

3 msk senap

2-3 msk ströbröd.



Trevlig helg.

Hälsn Maria

7:e kommentar, skriven , av madde:

Duktig du är!!!



Jag har förvisso köpt de flesta klapparna, men inte en enda är inslagen :/ Det får jag fixa kvällen den 23:e ;)



Trevlig helg!



KRAM

8:e kommentar, skriven , av Pillan:

Jättefina klappar du fixat! Jag älskar också att fixa och pynta mina paket:)

Kram PIllan

9:e kommentar, skriven , av Nina - Glamourmamman:

Superfina paket - jag har också fallt för det vita pappret i år! Och vad långt ni har kommit med julklapparna, vi har knappt börjat... Tur att man bor nära stan och är mammaledig ;-)



Kram Nina

10:e kommentar, skriven , av ellenojag:

sjukt fina paket, och va skönt att ha så många fixade redan.. det blir nästa veckas projekt för mig!

11:e kommentar, skriven , av Katrin:

Oj vad många och fina paket =)



Hoppas allt är bra med er??



KRAM

Kommentera inlägget här :