Tisdag

publicerat i Om mig
Hallå där ute! Har ni någon stund över eller fixar ni massa inför julen? Jag har idag bakat Christmas Cupcakes innan mamma åkte hem. Dom blev goda och i jul ska dom få på sig lite White chocolate frosting. Har också planerat att göra Rocky Road och knäck i dagarna. Måste bara komma ihåg att köpa hem bakplåtspapper. Idag kommer Andreas hem igen och jag tänkte träna spinning/core idag med Moa. Denna gång ska jag få en plats på passet!
.
Såklart vaknade båda barnen samtidigt inatt, är inte det typiskt för man är ensam? Ja det gick väl rätt bra ändå tack vare att Alvin var snäll och la sig i vår säng och väntade tills Edvin hade somnat. Han somnade om tillslut i vår säng han med men när han kom upp stod han i trappen och ropade efter Pappa, pappa pappa. Jag kunde däremot inte sova så bra efter att dom båda hade vaknat.
.
Fick också dåliga nyheter igår då Edvin inte får plats på Alvins förskola. Dom som skulle flytta har inte fått sitt hur sålt tyvärr. Så nu ser det ut som dom hoppas kunna byta förskola i februari/mars. Vilket skulle innebära för oss att vi först måste skola in Edvin på den andra förskolan och sedan några veckor/månader senare skola in honom på Alvins förskola. Beroende på om/när vi får en plats. Kommer i varje fall inte tacka nej om vi blir erbjuden en plats eftersom det nästan aldrig blir någon ledig. Så det blir att åka tidigt på morgonen i januari antar jag. Får mitt schema nästa vecka så då vet vi hur det kommer se ut.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

trist att han inte fick någon plats nu :/

2:a kommentar, skriven , av emma:

vilken otur att ni ej fick platsen direkt. förstår att de känns jobbigt att behöva skola in honom för en kort stund bara... kramis

3:e kommentar, skriven , av Petra:

Tråkigt ang dagisplatsen,men han måste väl ha förtur som har Alvin där?låter galet att behöva inskola på två dagis under så kort tid:(hoppas det löser sig till det bästa för er,kram i julstöket o vilken rolig bild hihi ligger Alvin o sover där på mattan :)

4:e kommentar, skriven , av Sandra svarar:

Petra: Ja visst ser det roligt ut, försökte väcka honom då han hade somnat på soffan men det gick inte så bra ;-)

Kommentera inlägget här :