Måndag, klappar och tja

publicerat i Alvin&Edvin
Edvin har börjat sträcka upp handen och hejja när man säger Tja. Ser så roligt ut. Alvin gör ju så när han ska hejja, fast han säger hoooj :-) Edvin börjar bli lite busig av sig minsann men än så länge är han mycket lugnare än Alvin var i samma ålder fast Alvin gick när han var lika gammal. Så det kanske kommer ;-)
.

Goddag måndag!
Andra advent har vi passerat och snart är det inte många dagar kvar till julafton. Klapparna till barnen är nog snart klara. Beställde precis en Nova Star tröja från Kidelin.se (som har 30% på alla barnkläder just nu) åt Alvin som julklapp. Sen ska jag snart slå in två klappar som jag köpte förra veckan, en bil med Musse Pigg och en traktor med skopa. Annars är det bara åt mamma och Janne jag köpt en julklapp men har i alla fall en aning om vad jag ska köpa åt några andra. Har ni börjat med klapparna? Eller väntar ni ett tag till?
Skulle behöva göra ett besök på stan, utan barn helst så vi får se när tiden finns till det. Ska strax skriva upp en lista på vad som behöver handlas i matväg inför julen. Vi ska fira julen här och får besök i några dagar men vi ska inte stå för all mat men en del ska bakas och inhandlas.
.
Alvin är på dagis idag fast han börjar bli ganska förkyld men jag sa åt dom att ringa om han blev för förkyld och det skulle dom göra i sådana fall. Det är Lucia på fredag och dom ska träna på det denna vecka. Måste kolla så han kan ha sina tomtekläder från förra året men jag tror det. Edvin ska nog också få vara tomte eller pepparkaksgubbe på fredag.
.
Hoppas ni har en bra måndag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, jag ska berätta hur det går :) Så fint det blir på deras rum förresten! Mattan på Alvins rum är så snygg tycker jag.



Kommentera inlägget här :