23 December

publicerat i Om mig
Edvin undrar vad han har på fötterna.. Alvins tofflor :-) och en dosa i handen som han älskar!
.
Godmorgon dan före dopparedan! Tänk att det snart är julafton och år 2011. Vad snabbt detta år har gått. Har varit ett roligt och lite intensivt år. Värst var det i början på året då Edvin skrek i princip hela tiden förutom på natten som tur var. Så här i efterhand tror vi att han nog hade lite kolik vilket dom sa på Bvc från början men ja nu i efterhand kan vi säga att han skrek väldigt mycket. Svårt att se klart när man är mitt inne i det. Kommer ihåg en kväll när Andreas hade möte på kvällen i E-tuna och Edvin bara skrek, spelade ingen roll vad jag gjorde och Alvin började grina och skrika för han ville få tyst på Edvin. Tillslut satt jag dom i bilen och körde, tillslut blev det tyst på Edvin så då kunde vi åka hem igen. Var inte enda gången vi gjorde så. Innan det hade han RS och det tog lång tid innan han blev helt frisk från det. Var också problem att få honom att somna på dagarna, han sover nästan längre pass nu på dagarna. Men nu är han en glad liten kille! En helt annan kille..
.
Var inte det jag skulle skriva utan att det snart är julafton och idag ska vi fixa det sista som att handla, fixa en julgransfot, köpa ett sista paket, ta in Alvins lilla gran, klä våran stora gran när barnen har somnat, torka golven som jag inte gjorde igår, förbereda efterrätten tills imorgon mm. Två paket kvar att slå in. Just det måste försöka göra rent murstocken på kaminen för den är mer svart än vit.
.
Nu är det snart dags för frukost här hemma. Dom leker med Duplo bredvid mig och Edvin älskar ett leka med lego fast han går inte ha alla legogubbar så en sådan får han i julklapp. Tur att Alvin inte har små lego än för då skulle han inte kunna leka med det när Edvin var i närheten för han stoppar det mesta i munnen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Stackars Edvin. Det måste ha varit jobbigt för er också när han skrek så mkt! Tur det är bättre nu :)



Kram

2:a kommentar, skriven , av Malena:

Vilken söttott på bilden! :)Här hemma finns också en liten kille som gillar dosan! Å jädrar vilket ljud i skällan det blir om han inte får ha den! :)







Ja, jobbiga perioder verkar man få dras med.....

Kommentera inlägget här :