Söndag kväll och spännande imorgon

publicerat i Vardag
Godkväll!

Har nyligen precis nattat Alvin. Blev lite sent idag då det tog en timme att natta honom pga att han somnade i bilen från sin farfar! Inte mycket att göra åt men nu sover dom båda i varje fall! Edvin somnade som vanligt efter 18. Han är bättre i förkylningen men hostar en del, så jag hoppas han kan sova gott ändå. Min förkylning känns också lite bättre. Nu är min syster här och hon ska stanna tills på onsdag! Trevligt med sällskap och lite barnhjälp nu när Andreas ska renovera ;) Imorgon får vi alltså nycklarna! På tisdag har vi varit tillsammans i fem år, och på onsdag fyller Andreas år. Blir dock inte något firande direkt känns inte som vi har den tiden just nu. Bästa presenten får vi ju imorgon, ett hus! Även om det inte direkt är någon present eftersom man får betala där efter.
Alvin igår innan vi cyklade till parken!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emma:

SVAR: åh, twister är jättegod. :)



oj, ja det var ungt. men jag är glad att du verkar vara vettig. vissa unga mammor är inte direkt redo för att vara mamma, och det är så himla synd. var det planerat erat första barn, eller råkade det bara bli så?

2:a kommentar, skriven , av sandra svarar:

Emma: Ja jag skulle fylla 18år när Alvin föddes! Jo jag känner mig ganska vettig ;) Går inte runt och tänker på att jag är ung mamma men jag läste sista året på gymnasiet samtidigt som jag var föräldraledig med Alvin så jag kom aldrig efter! Det har underlättat en hel del måste jag säga. Alvin var inte planerad men det kom inte som en chock heller, har alltid velat vara en ganska ung mamma! kram

3:e kommentar, skriven , av emma:

tar jennifer hand om edvin imorn istället då? pussen

4:e kommentar, skriven , av Emma:

SVAR: det var smart gjort. hade inte varit så klokt att hoppa av liksom. ;) okej, men då var du nog redo från början. det är nog annat om det kommer som värsta chocken. hur gammal är din pojkvän då?

5:e kommentar, skriven , av Nina - Glamourmamman:

Ja, ett hus är ju ingen dålig present :-) Visst, man får betala därefter, men å andra sidan betalar man ju "åt sig själv" jämfört när man bor i hyreslägenhet. Spännande!

6:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Emma: Andreas är 26 år! Nej det var skönt att gå klart skolan!

7:e kommentar, skriven , av Hanna:

ha en bra kväll!=D

8:e kommentar, skriven , av Erika:

vad kul med mycket nu för er, hus, fira fem år, A:s födelsedag :-)



Ja NS har otroligt mycket i höstkollektionen! måste bara ha harembyxorna :-)

kram kram!

9:e kommentar, skriven , av Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥:

På lördag firar vi fem år :) Och roligt att ni får nycklarna till huset imorgon. Ska ni flytta in direkt eller ska ni fixa något innan?



Kanske småsyskon inte behöver sova lika mycket? Kanske har vi föräldrar inte samma tid att vagga ner dom? ;) Tycker att Tore är vaken mest hela dagarna förutom små korta tupplurar som han tar lite nu och då...skönt att han sover bra på natten istället (men jag ska kanske inte klaga, för han är ändå nöjd på dagen med ;))

Kram

10:e kommentar, skriven , av Pyttianna:

åh, jag vill också ha ett hus. gud så roligt!!!

Kommer ni flytta in direkt eller hur ser planerna ut?



Kram

11:e kommentar, skriven , av Fröken M:

Guud va spännande, och gissa om jag är grön av avund på ert nya hus !!! Kram

12:e kommentar, skriven , av Frida:

Ja det känns både roligt och skrämmande med dagisstart. Lilla bebisen blir ju stora killen så snabbt... Jag ska börja pluga nu i höst, en samhällsvetenskapligutb. med en psykologi-inriktning. Jag är superladdad och dte ska bli skoj att fylla hjärnan med annat än barnrelaterade saker. ;)

Kommentera inlägget här :