Snodd parkering och lördag

publicerat i Vardag
Idag när vi kom hem efter ha varit på Ikea, Bauhaus och hälsat på några kompisar till oss så var det någon som stod på vår parkering. Väldigt irriterande eftersom det annars bara finns betalparkeringar och vi hade inga mynt. Bilen såg inte så vålvårdad ut heller.. Andreas ringde bevakningstjänst som har hand om parkeringarna här så vi fick stå gratis på gatan sen kom dom och gav den andra bilen böter. Bilen var det tydligen körförbud på och oskattad, obesiktigad mm. Jaja han åkte tillslut i alla fall!
Nu har Andreas mamma + familj varit på besök efter att dem varit på Öland i 2 veckor. Vi åt hemmagjord pizza och Andreas "kebabsås" som är väldigt god. Nu väntar det lite godis och en film!
Tack för alla svar om yoghurt till bebisar! Jag vill såklart inte ge Edvin en yoghurt med socker i så jag ska försöka hitta en naturell yoghurt utan mjölk och soja.. Nästa gång jag handlar ska jag försöka kika lite mer på mjölkfria produkter.. Ska försöka testa om han gillar hemmalagad mat mer nu än förut.. Nu när han börjar komma upp i 8 månaders burkar är det dessutom mjölk i det mesta har jag märkt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra BLoggar:

frustrerande med det merjobb som blir när någon snor ens parkering.



Så du har inte mjölallergiker hemma, vad synd (eller vad ska jag säga). Elliot var också allergisk mot mjölk fram till tre års ålder, men vi ersatte dem med havreprodukterna (som tom smakar gott) :-)



Tack för kommentaren! SÖT <3

2:a kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Jag hejjar på dej som dissar sockret;) Man vet aldrig längre, man kan se lite vad som helst tycker jag på de öppna förskolorna.

Tummen upp för hemlagad bebismat. Som sagt kallar min dambo mig fanatisk när det kommer till baby- och barnmat så i love detta ämnet:)

3:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

4:e kommentar, skriven , av sandra svarar:

Therese Kidelin: Ja jag försöker iaf så länge Edvin bara är en bebis, han frågar inte direkt efter socker ;-) Alvin däremot får lördagsgodis och glass, fika ibland men han frågar efter det också numera.. Jag kan ärligt säga att jag varit dålig på att göra egen barnmat men Edvin har ratat allt förutom barnmatsbrukar men nu när han är lite äldre kanske det fungerar!

5:e kommentar, skriven , av Helenas Hem -Om livet på landet:

KUL att du gillade mitt "osminkade inlägg"! :)



GOTT med hemlagad pizza! Mmmmm

6:e kommentar, skriven , av Therese:

Vad störande med parkeringen men skönt att det löste sig! Hoppas ni får en fin söndag.

Kommentera inlägget här :