Små stressad och shopping

publicerat i Barn shopping
Vi har precis kommit hem från huset, eller ja en timme sedan men då var det bara att diska undan, duscha Alvin, lägga ner Edvin som somnade i bilstolen och sedan lägga Alvin. Nu åkte Andreas tillbaka. Himla åkande fram och tillbaka nu. Känner mig ganska stressad över hur vi ska hinna med allt om jag ska vara ärlig, visst jag har packat ner 12 kartonger men det är inte ens en bit påväg egentligen, sen ska denna lägenhet städas, huset måste städas. Huset ser rent utsagt ut som skit invändigt men det går inte att göra så mycket åt det nu då vi renoverar, det ska packas, rensas i förrråd mm. Mitt i allt ska Alvins skolas in på nya dagiset också! Hoppas syster kan komma ner och passa Edvin då så han inte behöver vara med på inskolningen, bra för alla då jag gärna vill fokusera på Alvin!
Köpte lite kläder till barnen idag på Kappahl, dom har verkligen ryckt upp sig. Hittade massa fina/tuffa plagg där! Köpte en kofta&tröja till Edvin, Alvin fick ett par snygga jeans och en tjockare tröja. Sen har jag köpt en vinteroverall åt Alvin. Blev en didrikson! Tänkte så att eftersom han än kan ha sina täckbyxor från förra året kan vi köpa en jacka till dem senare och då köpte jag en overall nu. Bra att ha både och! Köpte stl 100 åt honom och den satt bra, lite stor men inte förstor så jag hoppas han inte växer för mycket. Nästa stl är 110 och det skulle aldrig gå! Det tar slut så fort så det gäller att passa på! Även om jag hellre hade köpt en i oktober..
Ingen bra bild men denna blev det. Didrikson har några olika overaller och jag har aldrig riktigt förstått skillnaden på några av dem, men när jag frågade om två idag så var det enda som skiljde att den andra overallen som jag inte köpte såg ut som jacka+byxa men det var en overall. Den var dessutom dyrare än denna.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

Ja jag var nöjd med dom innan de vart sommar o massa regn ;) dom funkade bra när snön smälte men nu var dom helblöta ingen höjdare direkt hehe..

2:a kommentar, skriven , av Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥:

Jätte fin overall! Är glad för att Edvin fortfarande kan ha den han hade förra vintern. Det betyder lite mindre pengar som ska ut på en massa kläder ;)

Håller med om att KappAhl fått in en massa fina kläder. Älskar det "gubbiga" mode som är nu...men visst har dom blivit dyrare också?

Kram

3:e kommentar, skriven , av ellenojag:

De verkar poppis de där Didrikson, fullt förståligt... ser både fina ut och vad jag har hört är det super kvalite!



håller med om Kappahl, de har verkligen fått in fina barnkläder! billigt och bra :)

Kommentera inlägget här :