Regn regn och rusk

publicerat i Vardag
Nu har det äntligen slutat att regna! Det var på tiden tycker jag. Om ett tag ska vi ta oss ner på stan en sväng men just nu sover Edvin och Alvin vilar i soffan med en Rori film. Jag har skurat badrummet så jag tar igen mig lite, Edvin var inte så imponerad av att jag skulle städa! Men det måste tyvärr göras ibland men i detta badrum blir det knappt rent hur mycket vi än skurar, Andreas skurade hela badrummet i klorin när vi flyttade in men det blir iaf inte rent. Ska bli skönt med ett helt nytt badrum! Då ska jag städa :-)
Något som jag/vi skjutit på är packning!! Jag får lite små ångest bara jag tänker på det. Vi höll på med samma sak för precis ett år sedan då vi flyttade ur vår lilla trea för denna som är lite större. Ett år kommer vi ha bott här ungefär när vi flyttar. Då började jag 3 månader innan och packa. Nu är det 1,5 vecka kvar tills vi får nycklarna och 1,5 månad kvar innan vi ska flytta. Det blev i alla fall panikpackning på slutet förra gången. Det värsta är att vi måste rensa hela källaren, vi har 3 förråd och 2 av dom är helt proppfulla med saker vi inte ens använder!! Vill inte ta med oss massa onödiga saker som tar plats. Nästa steg blir att köpa flyttkartonger och boka flyttstäd för denna gång orkar vi nog inte göra det själva! Barnvakt måste också införskaffas :-) Ska nog anlita min syster som inte har något jobb från och med nästa vecka!



Kommentera inlägget här :