Regn och ledsen

publicerat i Vardag
Idag var det dagis dags för Alvin igen eftersom han var förkyld hela förra veckan. Han blev ledsen nu när jag lämnade. Ville vara hemma och hemma sa han att han ville till bläckfisken, det är hans nya avdelning på det nya dagiset. Där har han inte ens varit så jag vet inte varför han ville dit. Men jag vet att det brukar gå över så fort jag åkt så det ska nog inte vara någon fara. Sen åkte jag till maxi för att veckohandla lite mat. Nu sitter jag i soffan med en kaffe och tror att Edvin snart kommer vakna.
Tänkte att vi skulle åka ut till hälla shopping efter lunch och kika på lite kläder till honom, sen stadium för att titta om dom fått in overaller till Alvin där. Andreas tycker dock att Alvin ska jacka + täckbyxor istället för overall. Vet inte vad som är smidigast nu när han inte har någon blöja, måste ju gå fort att ta av honom om han ska på toaletten.
Efter vi hämtat Alvin ska vi åka ut till huset för vi får lite besök där ute på eftermiddagen! Trevligt! Många som vill komma och kika nu på huset även om det inte är allt för mycket att se än, en stor byggarbetsplats! Idag tror jag vi åtminstone får något slags golv (skivor) i badrummet så man slipper hoppa på reglarna för att inte ramla ner i källaren.
Nej dags att ta tag i denna dag! Svarar lite senare på kommentarer!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara:

Ville bara kika in och önska en trevlig dag, trots regn & gråt ;)

Du frågade vart min sambo spelar, han spelar i HV71, de är därför vi bor i Jönköping för tillfället. Vi är båda från Malmö och kommer väl flytta tillbaka så småningom, håller på att bygga hus där nere nu som ska stå klart i maj så vi har någonstans att bo när vi är "hemma".

Kram

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Åhh...theo vänder sig också på mage HELA TIDEN. Jag blir galen! Vägrar vända sig tillbaka också, isället gråter han eller börjar busa. Inge vidare kul mitt i natten.



Hoppas gråten gick över. Kram

3:e kommentar, skriven , av emma:

jag gillade bättre när man kunde ha jacka o byxor.. de är bra när man handlar o kan ta på bara jackan istället o ta av den i affärn istället för att krångla av med skor o overall o så.. nackdelen är väl att de går aningen snabbare att sätta på overall ;)

4:e kommentar, skriven , av Martina:

Låter som en riktigt mysig och fin dag ni har framför. Klart att det är många som är nyfikna på huset. Kram

5:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Svårt det där med overall eller inte... men om du hittar en modell på täckisar som går upp högt och sedan en jacka med snölås tror jag nästan att det är smidigare... Plus att det går att använda bara jackan om man t ex bara ska åka bil och sedan in någonstans. Vi måste nog köra overall ett tag till tror jag, smidigare så länge hon har blöja.



En gungstol står högt upp på min önskelista också, en sån där gammal snirklig sak i trä. Vit eller svart ska den vara...



Hoppas ni haft en fin dag!

Kram kram

Kommentera inlägget här :