Fredag och nya Ikea katalogen

publicerat i Om mig
Detta ska jag snart sätta mig i soffan och göra. Visserligen sitter jag redan i soffan och har redan börjat äta på godiset, men ska tända några ljus också! Andreas nattar Alvin just nu. Alvin har börjat med att han inte vill sova, han sitter ganska lugnt med oss i soffan men ändå skönt att ha barnen nattade. Fast när han väl ligger i sängen somnar han ganska snabbt.
Måste berätta hur virrig jag är just nu! Andreas kom hem efter lunch för att jag skulle kunna åka ner på stan för att klippa mig. Bestämde det igår så det fick bli på drop in. Först letade jag länge efter någon bra parkering så jag skulle slippa gå för långt (lat), sen tog jag en kölapp där jag brukar gå. Fick nummer 80 och det var 47. Ringde Andreas och han trodde det skulle ta flera timmar, la kölappen i väskan och gick till nästa ställe. Fick en tid en halvtimme senare så jag kikade på lite overaller till Alvin. Tänkte nästan köpa en Didrikson men tänkte kika på nätet också, satt mig och väntade på min tur hos frisören. När det hade gått 10 minuter efter det att jag skulle haft tid så skulle jag kolla något i väskan och kommer på vart är min plånbok? Letade och letade men nej ingen plånbok. Fick lite smått panik då jag såg att dom skulle ropa upp nästa.. Tänkte först om jag skulle klippa mig och be Andreas komma ner med den men kom på att jag har bilstolarna. Gick fort därifrån (typ småsprang ut) och kom på att plånboken ligger i en jacka hemma. Borde kanske sagt som det var istället för att bara gå men det tänkte jag inte på då! Tur att jag inte försökte köpa en overall och massa andra barnkläder jag tittade på :-)
Åkte hem hämtade plånboken, åkte ner på stan och gick in på det första stället jag var på. När jag kom dit var det nummer 79 och jag hade ju en lapp med nummer 80 i väskan :-) Tur!
Andreas åkte hem idag från huset för att hämta en sak i lägenheten men hade glömt nycklarna i huset när vi var där så det blev att åka tillbaka igen!
Virrigt idag!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Oj vilken dag,

tur att plånboken kom till rätta.

Blev du nöjd med håret?



Hoppas att ikeakatalogen ligger i brevlådan på måndag!



Många kramar!

2:a kommentar, skriven , av Sara:

Hahaha, skönt att det löste sig till det bästa ändå! Kom tillbaka och slapp att vänta o nu nyklippt och fredagsfin ;)

Jag sitter också med IKEAkatalogem o lite andra tidningar samt godis som jag snart ska mumsa på...ska bara vänta tills jag vet att Ebba verkligen sover!

Trevlig kväll!!

3:e kommentar, skriven , av Nina - Glamourmamman:

Hihi, ja vissa dagar blir helsnurriga :-)



Jag vill OXÅ ha en ny IKEA-katalog!! Hoppas att den kommer till veckan :-) Trevlig kväll!



Kram!

4:e kommentar, skriven , av ellenojag:

Hahaha det där med plånboken skulle jag också kunna lyckas med! skönt att du hann iaf! Geggamoja snuttisarna är verkligen jätte fina och super mjuka!!



ha en härlig helg!

5:e kommentar, skriven , av FLOOSAN:

Va har ni redan fått katalogen? buhu =)

Kommentera inlägget här :