Dessa golv

publicerat i Huset
Vi är fortfarande väldigt veliga med golv till huset! I badrummet blir det klinker, likaså en bit in i hallen. Men i resten av huset blir det trägolv och gärna då lika överallt. På varje våning ska det i alla fall bli lika golv, antagligen i hela huset. Först ut är övervåningen (efter badrummet) och vi har väl tänkt att bestämma oss snart vilket golv det blir :-) Visade er ett gråoljat trägolv för några dagar sedan men vi har även kollat på ett vitoljat. Jag är lite mer inne på vitoljat, Andreas tvärtom. Han tyckte jag skulle fråga er om råd ;-)
Detta är det GRÅoljade golvet
Här är det VIToljade golvet.
Vad tycker ni?

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Frida-FantastiskaMamman:

Jag tror jag skulle ta det vitoljade...även om det gråoljade oxp var fint..tycker det beror lite på vilka färger ni har på det övriga i hemmet...



Ja du barn är fantastiska på att uttrycka sig..

Kram

2:a kommentar, skriven , av Petra:

jaha e de sant hihi vad läskigt:)men kul kram o godnatt

3:e kommentar, skriven , av Sofie:

Jag röstar för det vitoljade!!



Då kan jag tänka mig att ni har att göra om inget är gjort sen 91, jag tror att allt i vårt hus var sen 94, massor av furu och färger men det är borta nu tack och lov hihi.

Är säker på att ni kommer få det så fint!

4:e kommentar, skriven , av emma:

det grå

oljade eftersom allt annat ska vara vitt =) pussen

5:e kommentar, skriven , av FLOOSAN:

vitoljade

6:e kommentar, skriven , av Kidelinbloggen - Therese:

Snyggt med lika golv överallt! Det har vi; trä och klinkers. Vita golv är ju hur snyggt som helst så det röstar jag på!

7:e kommentar, skriven , av Evelina:

Åh så fina båda två! har man mycket ljusa, vita möbler tycker jag det kan vara fint med ett lite mörkare golv, då kommer allt fram lite mer liksom. Hoppas ni kan enas ;-)



Kram!

8:e kommentar, skriven , av Petra BLoggar:

Jag tyckte faktiskt att det gråa var snyggast, tror att det kommer bryta bättre mot vita möbler och eftersom det vita golvet kanske gulnar lite fortare?



Ska bli spännande att se hur huset ser ut! :D



KRAMAR

9:e kommentar, skriven , av Sandra:

Vitoljade! :)

10:e kommentar, skriven , av Jenny:

Halkade in på sidan och vill som trebarnsmamma tala om att vi gjorde misstagt att välja vita golv. De bröts upp och åkte ut efter bara ett par veckor eftersom minsta lilla smuts och repa syns så väl och med småbarn blir det ju rätt mycket sånt. Nu ska nya gråa mer barnvänliga golv läggas in...kanske är det jag som är för pedant men jag skulle satsat på det mörkare golvet :)

Kommentera inlägget här :