Trött

publicerat i Alvin&Edvin

Idag är jag trött. Edvin vaknade precis när jag skulle sova för mat, sen somnade han om. Sen kom Alvin in och började prata med mig. I vanliga fall somnar han om snabbt men inte inatt. Sen hade han inte hunnit somna innan Edvin vaknade så då fick jag lov att väcka mamma så hon gick in med Alvin som såklart ville att jag skulle göra det. Sen när Edvin somnade fick jag gå in till Alvin och försöka få honom att somna om vilket tog sin tid. Sen vaknade Edvin vid 4 och somnade om en timme senare. Kl 7 var det bara att gå upp! Gäsp. Känner mig inte ens pigg nog att ta tag i Alvins sömn. Vet ju inte varför han vaknar heller, han äter inte välling på natten, han ville inte kissa, han verkar inte drömma så mycket längre. Nu tror jag mest det är en vana. Spelar ingen roll om man går in med han för sen kommer han igen.

Ännu tråkigare är det att det snöar! Herregud när ska riktiga våren komma. Har ringt lite samtal här nu på morgonen, bland annat till Alvins nya förskola. Vi ska dit på samtal 10 maj sen börjar han nog 17maj. Ringde västerås stad också och man behöver tydligen inte säga upp sin plats utan det blir bara en övergång. Förstod inte riktigt allt hon sa men men. Ska prata med hans fröknar idag om det finns tid när jag hämtar.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av pappa:

hej gumman varför alvin vaknar är inte så svårt att förstå

han får ny intryck hela dagarna som dom bearbetar på nätterna när han sover och då kan dom sova oroligt , sen drömmar , trygghet,

mm liam har vaknat från och till tills nu typ nu sover han för det mesta i sin säng, men det går över , ingen ide att jäkta fram det ,

puss på dig

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Fy va jobbigt. Lider med dej. Drygt att du måste ta hand om båda nu. Jag har iaf skickat över ansvaret över Mira till Micke. Jag har verkligen tur då Theo sover så pass bra som han gör. Men det är svårt med de stora. Jätte svårt att veta varför de vaknar när de inte kan berätta det för en. Bara att hoppas på att det är en fas som de snart har gått igenom.



Kram

Kommentera inlägget här :