Tisdagen

publicerat i Vardag

Vi var som sagt på lasarettet idag med Edvin för att göra UL på hjärtat och till vår lättnad hade det vuxit bort! Det tog ungefär en kvart för dom att titta och inte en timme som det stod i pappret. Tror det tog ca 45min sist. Trodde Edvin skulle blir arg men han fick sitta i mitt knä så det gick bra. Sen hämtade vi Alvin på öppna förskolan, han var där med Adrian och Xandra. Tror han tyckte det var roligt för han pratade om det sen. Kanske blir att gå dit någon dag när Xandra ska dit. Efter det tog jag en kort joggingrunda medans Andreas fixade middag och Edvin sov.

Andreas la Edvin idag och han skrek och skrek.. Efter jag fått Alvin att sova så åkte jag till barnens hus så när jag kom hem hade han i alla fall somnat. Jag tycker det är jätte svårt att sitta utanför och lyssna när någon av dom inte vill sova, speciellt med skrikandet. Jag vill gärna gå in och ta över även om det inte brukar hjälpa, men det är lättare att lyssna på skrikandet när man har kontrollen. Han protesterade lite för mig igår också när han skulle sova. Kommer faktiskt ihåg att Alvin hade en period mellan 3 och 4 månader där han var omöjlig att lägga på kvällarna, kanske blir samma med Edvin. Annars tycker jag att man glömmer fort. Satt och tänkte tidigare idag på hur vi fick Alvin att ta nappen istället för mat på nätterna men det kommer jag inte ihåg.



Edvin har ändrat sitt utseende och sätt tycker jag. Han blir mer och mer nyfiken och med på vad som händer. Igår satt han brevid Alvin i soffan och "pratade" med Alvin sen skrattade han åt honom. Såg så gulligt ut. Sen när Alvin fick en banan såg det ut som Edvin tänkte, får inte jag någon. Ibland låter det som han skriker fast han pratar. Riktigt höga toner :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Lilla sötnos då! Så skönt att det vuxit bort så ni slipper oroa er. SV: jo vagen är riktigt bra, ska bli kul att köra den hem från dagis imorgon.

2:a kommentar, skriven , av emmaa:

åh vad skönt att de vuxit bort.. =)

Kommentera inlägget här :