Bus Alvin

publicerat i Om mig


Alvin hade inte varit så trött på dagis och inte så jätte trött här hemma heller. Antar att den friska luften gjorde honom lite piggare. Skönt att dom är ute hela tiden Alvin är där nu när det är vår.

Just nu önskar jag att vi hade ett hus, fast det önskar jag varje dag men jag hoppas det blir så inom en snar framtid. Mötet vi hade för några veckor sedan var ett möte om att bygga ett hus. Vi har velat fram och tillbaka om det i flera år känns det som. Men det lutar åt att försöka köpa ett "färdigt" hus ändå. Kankse lite invändig renovering eller något. Om vi ska bygga vill vi göra en del själva och känna att vi har den tiden vilket det inte känns som nu + att det är leveranstid på husen och först ska vi hitta en tomt, och det skulle vi aldrig hinna innan jag börjar plugga igen. När jag pluggar vet jag att vi inte har den tiden över tyvärr.

Men i framtiden kommer vi att bygga ett hus det vet jag för det vill vi båda och speciellt Andreas.
Vi har väl inga direkta önskemål om vart vi ska bo det ska bara kännas rätt, vi har ju varit på en del husvisningar om vi säger så. Ev ska vi på en husvisning på söndag på ett hus i närheten. Vi har ju några krav så det brukar alltid vara något som inte känns rätt. Invändigt behöver det inte vara på topp men huset ska vara bra byggt med grund osv, ha bra värmekälla så vi kan få en låg driftkostnad mm. Tur att Andreas är ganska duktig på sånt och att både Andreas pappa kan mycket + min mammas man som är snickare.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Skönt att ni vet vad ni vill. Jag är osäker på om jag vill bo i hus då det innebär en massa resande. Men vi får se. SV: jag har uppdaterat med min utbildning nu :)

2:a kommentar, skriven , av sofie:

Håller tummarna att ni hittar ert hus snart=)

Vilken lyx att ha en snickare i familjen!!!



Kram

3:e kommentar, skriven , av Sandra svarar:

Sofie: Tack! Jag håller också mina tummar :) Kramar!

Therese: Jag förstår att det blir en del resande för er då. Här är det inte riktigt lika långa avstånd om man inte bor långt ut på landet!

Kommentera inlägget här :