Bra och dålig lördag

publicerat i Om mig

Idag har vi varit på 8års kalas hos min kusin Saga! Stora tjejen nu, kommer ihåg när hon var i Alvins ålder och det känns som evigheter sen. Känns konstigt att tänka att Alvin snart är i den åldern och ska ha kalas. Nu sprang han mest runt :-)
Annars har dagen varit sådär.. Alvin har varit på riktigt TROTS humör, började redan igår och blev inte bättre idag. Först vaknade han väldigt tidigt (5-6) och var trött redan vid 9. Sen när jag skulle lägga honom på dagen så skrek han non stop i en timme ungefär sen gav jag upp och gick för att dammsuga istället. Då blev han arg för att han fick en banan istället för en macka. Sen skulle han inte sitta i sin stol när vi skulle äta lunch, ville inte ha lunch. Plus att han bet mig i axeln! Han har inte gjort det så mycket förut, var någon gång förra året som han försökte bitas men sen efter vi sagt nej bestämt så slutade han men idag gjorde han det igen. Då blev jag inte så glad och det märkte han nog för sen sa han förlåt och jag fick en puss. Sådana här dagar han han inte ofta vilket är tur för jag blir inte på bra humör sen får jag dåligt samvete när han somnat för att jag blev sur på honom..Hoppas morgondagen blir bättre.

 Alvin skulle egentligen följt med Andreas till Kalle och kolla på Sverige-Ungern matchen men vi bestämde att han skulle sova istället och det gör han nu. Han älskar att titta på fotbollsmatcher men han hade inte orkat vara vaken tills nu så Andreas la honom innan han åkte. Alvin var i alla fall på bra humör innan han somnade efter han badat så jag fick en godnatt puss sen sa han hejjå mamma.. ♥
Ska nog också sova snart antar att söndagen startar vid 6 imorgon också! Nu har jag skrivit av mig lite..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

Ja jag ber en bön att slippa bli sjuk nu.. Fick höra att min mor var dunderförkyld när det var dags för mig att komma ut på BB, ingen hit kan jag tänka :/ Hoppas du får en härlig söndag!

Kommentera inlägget här :