Under 100

publicerat i Graviditet nummer 2

Såg nu att det "bara" är 99 dagar kvar tills den 13 januari, alltså BF. Under 100 dagar nu! Tycker hösten börjat med att gå fort och jag tror det kommer gå fort fram tills julen. Det är en period som man inte brukar gå sysslolös. Speciellt inte denna höst/vintern eftersom jag pluggar och där är det verkligen tempo som gäller.
Några saker som vi behöver eftersom vi sålt det mesta från Alvin är:
skötbord
babygym
babysitter
bilskydd/stol
fler lakan/påslakan (kanske måste titta efter)
spjälskydd
ev skötväska
kudde och ev täcke
en mjuklift till vagnen vill jag ha
overall behövs också, Alvin föddes i juli så då behövdes ingen..
Vi har iaf spjälsäng, vagn och sen kläder och babybjörnen kvar.. Även om lite är utlånat av kläderna och babybjörnen.. Vi använde inte babybjörnen så ofta men den är ändå bra att ha när man väl använder den.. Vi gillar inte bärsjalar, så det tänker vi inte köpa. Sen kommer vi nog uppdatera med kläder och lite små saker så klart..

Känner hårda sparkar nu och Alvin fick känna idag men jag tror inte han förstod så mycket han pratade mest om sin boll han hade i handen :-) Något som är väldigt jobbigt som jag hade med Alvin är att jag får kramp i benet lätt, speciellt högra vet inte vart jag ska ta vägen när det låser sig.. Gör så ont! Sen är det svårt att sitta still länge och när vi har heldagar i skolan sitter vi nästan hela tiden mellan 9-16..

Kommentera inlägget här :