Måndagen

publicerat i Vardag


Gick upp halv 6 imorse! Alvin vaknade en halv timme efter mig så jag hann i alla fall klä på mig, sen ville han ha välling och se på fotboll. Det är inte lätt att hitta en fotbollsmatch kl 6 på morgonen ska jag säga.. Barnprogram går inte hem, men efter en stund hittade jag teletubbies på tv4+ och det går i alla fall.. Sen lämnade Andreas Alvin på förskolan innan han åkte och jag cyklade till min förskola.. Har haft en bra dag! Är väldigt intressant och roligt att se hur verksamheten är i verkligheten. Nu förstår jag varför det är så viktigt att namn märka alla kläder ;) Känns som man får en annan förstålese för personalen när man själv ser hur det är, visserligen är det olika i alla förskolor men mycket i grunden är nog densamma.. Är mer och mer säker på att det är det här jag vill arbeta med! Tänker inte skriva så mycket mer om själva förskolan eftersom det är noga med sekretessen och jag vill gärna inte säga för mycket man vet aldrig vem som läser..

Sen cyklade jag i alla fall och hämtade min lilla kille som satt och lekte med lera, men idag ville han följa med hem på en gång så det gick snabbt. Sen lagade vi snabbmat, korv och pasta och det gick ner.. Usch jag tycker inte alls om att inte Andreas är hemma.. Vet inte hur jag ska klara mig tills torsdagskväll.. Men man märker att man är lyckligt lottad att man har någon att dela sitt liv med när man är ensam.. Vet inte hur alla ensamstående föräldrar får ihop det men ni är väldigt duktiga, fast man lär sig nog leva med det med tiden..
Nu måste jag sova! Godnatt

Kommentera inlägget här :