Godmorgon

publicerat i Vardag

Idag råkade vi nästan försova oss lite men som tur var så vaknade Andreas som hade ställt sin klocka fel på en timme. Alvin som alltid brukar vakna kl 6 fick jag lov att väcka. För mig hade det inte varit någon katastrof eftersom jag ska sitta hemma idag och plugga men tentan ska vara inne om en vecka så jag måste sätta lite fart. Ska försöka lämna den på fredag eftersom vi ska vara i Eskilstuna på måndag så det blir lite stressigt, sen slipper jag tänka på den över helgen.

Vi har haft en bra helg men Andreas fick lov att jobba några timmar i lördags, så jag och Alvin var ner på stan en sväng. Fast det var mest rörigt och trångt men vi hittade vinterskor i alla fall och Alvin var duktig på att prova.. Sen var vi bjudna på middag hos Andreas pappas frus pappa (långt det där blev), var väldigt trevligt och två bebisar var där. Alvin var väldigt nyfiken, dom var ca 9 månader så den ena gick lite med hjälp och Alvin ville gärna titta när blöjan skulle bytas och hjälpa honom att gå.


Vi har klippt Alvin också! Fast det hade vi inte gjort när jag tog bilden, vilket kanske syns :-) Han fick allt hår i ögonen. Men det är fortfarande rätt långt, vill inte ha det för kort på honom.. Han satt still som ett lamm, trodde vi inte att han skulle göra men jag tror han blev lite blyg för först ville han inte klippa sig men sen gick det bra. Lila färg i håret valde han!

Kommentera inlägget här :