Vecka 32

publicerat i Gravid veckor

Igår gick vi in i vecka 32 och idag är det faktiskt den 13, så 2 månader kvar till bf! Ojoj.. Känner att vi måste börja handla hem lite saker snart, känner inte för att springa runt bland folk i julstressen med stora magen.. Kommer nog inte riktigt orka det tror jag. Blir helt slut av en dag i skolan..

Har dessutom massa saker i skolan som ska vara inne innan jul om jag vill vara ledig sen så tiden finns inte heller riktigt. Alvin ska antagligen sova hos mamma nästa lördag så då ska vi ut och köpa bebis saker och lite julklappar! Men lite kommer nog kanske beställas också..

Magen idag innan frukost och allt åkte ner.. Den ligger på 29 i sf-mått, 28 med Alvin så det är nog rätt lika.. Får se vad det slutar på! Alvin var ju inte så stor, 2944g och 49cm lång. På tal om det skulle jag vilja väga Alvin, vi har ingen våg hemma så jag kanske ska be mamma göra det nästa helg.

Igår fick jag nästan mina första sammandragningar denna graviditet.. En när jag var på väg för att hämta Alvin, den gick aldrig över heller kändes det som. Sen en på ica maxi när jag skulle ta nötfärsen.. Blev som förstenad och folk undrade nog varför jag stod där som ett fån och blockerade platsen :-)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erika:

oj nu växer det ¨å det knakar! hade ni tagit reda på könet föressten?

Kommentera inlägget här :