Tröttmössa

publicerat i Vardag

 



Idag är jag trött och efter jag la Alvin blev jag ännu tröttare, ett under att jag inte somnade.. Alvin har varit på ett litet jobbigt humör i helgen, antar att han är less på att vara hemma för helt speedad har han vart. Imorgon ska han iaf få gå till dagis och det blev han glad över när jag berättade. Både jag och Andreas har blivit förkylda men inte mycket att göra åt.

Magen växer på i alla fall och om man tittar på den skulle jag gissa på flicka men jag känner på mig att det är en pojke, har känts som det hela tiden. Tycker jag är bredare överallt denna gång men det kanske är så andra gången, eller bara är så ändå.. Med Alvin var den nog mer toppig, men det tyckte jag om denna förut också.. Ja snart får vi veta, men för mig spelar det faktiskt ingen roll huvudsaken bebis är frisk!

Jag skulle baka lussekatter och tvätta på kvällen medans Andreas tittade på fotboll men jag tror jag ska sova tidigt istället.. Orkar inte sen har jag massa böcker jag måste läsa till skolan.. Hoppas ni haft en bra första advent! (Vi kommer inte åt våra fina julstjänor som vi köpte förra året, för en viss herre har ställt kartonen längst in i det proppfulla förrådet, får se vad vi gör åt den saken om vi kanske kan få tag i kartongen. Känns sådär att behöva köpa nytt igen!)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Elin:

Jag hade allt fram med Evangeline. En riktig spetssmage hade jag. Man såg inte bakifrån att jag var gravid, men framifrån hade jag världens kula. Men det där är så olika tror jag. Alla sa ju att jag skulle få pojke med tanke på magen, men det var en liten flicka som gömde sig där. Jag hade också på känn att det skulle bli en flicka faktiskt. Jag mådde ju illa hela tiden och spydde varje dag. Plus att jag blev så känslig för all mat. Mamma var så att hon mådde sämre med oss flickor än vad hon gjorde med min bror.

Kommentera inlägget här :