Pepparkakor

publicerat i Vardag

Idag hämtade vi Alvin tidigt sen åkte vi och köpte pepparkaksdeg så jag och Alvin bakade lite pepparkakor på eftermiddagen, han är lite otålig men en plåt fick vi ihop :) Jag tycker köpta pepparkakor är mycket godare men det är roligt för Alvin att baka. Sen har vi ätit pizza också.. Var gott idag! Sen skulle jag boka tvätttid men det fanns bara imorgon kl 7, gäsp.. Hade hoppats på ikväll men Alvin måste ha något rent med sig till mormor så det får bli imorgon kl 7.

Förresten så går Alvin runt och sjunger mycket nu och dom verkar ha börjat med julsånger så jag tänkte vi skulle sjunga tipp tapp så det gjorde vi.. Problemet är bara att Alvin nu går runt och sjunger pipp, pipp pippa.. Ja ni förstår :-) Jag försökte ta en annan sång istället så han skulle glömma den får se om det hjälper.. Inte lätt alla gånger!
Hoppas ni får en trevlig kväll, vi ska titta på idol!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Ja, dom säger det att tjejernas hjärtljud ligger lite högre. Tom bm skrattade och sa till mej idag att det här ser ju ut att bli en tjej om vi ska gå efter hjärtljuden. Men det är ju ingen garanti, de siffrorna man får är ju så beroende på om bebis sover eller är vaken just då man är på mvc.



Hoppas ultraljudet går bra. Jag skulle också vilja ta reda på könet! Gick det bra att föda i säte sist?

2:a kommentar, skriven , av Tova:

Hihi... jag tycker ocksåköpta pepparkakor är godare faktiskt :p lyckas alltid bränna dem då jag bakar själv...

fast degen är ju egentligen godast, haha!

3:e kommentar, skriven , av Anonym:

Tova: Ja klart degen är godast :-)

Therese: Tack! Hoppas jag med.. Jag födde inte med säte utan Alvin förlöstes med kejsarsnitt :)Kram!

Kommentera inlägget här :