Måndag

publicerat i Vardag

Har varit på en föreläsning i Eskilstuna idag och efter det har jag pluggat här hemma innan jag hämtade Alvin. Jag gjorde goda köttfärsbiffar med pepprig sås idag, Alvin tyckte också om det! Gillar biffar, perfekt att ha som matlåda också. Måste börja göra matlådor inför mina två vfu veckor som börjar om en vecka. Bara det är ett projekt, alltså matlådorna :-) Nu håller jag på att läsa igenom mitt tal som jag ska hålla på onsdag. Det handlar om jämställdhet och könsroller. Viktigt ämne i lärarutbildningen bland många andra.. Nu ska jag ta en dusch sen titta på tv och äta mina goda apelsiner..

På onsdag(eller nästa vecka) ska Alvin och Andreas vaccinera sig också tänkte jag, måste kolla så det passar med Andreas också.. Såg precis att det är drop-in och att medföljande föräldrar får vaccinera sig samtidigt som barnet. Tänkte Alvin kanske tycker det är lite lättare om Andreas också tar sprutan. När han var liten sa han inte så mycket när han blev vaccinerad inte har han blivit särskilt dålig efter sprutan heller får se hur det blir nu.. Tycker ändå det känns viktigt, men jag vet att alla har olika åsikter om detta men jag har tagit den och ångrar det inte.

Kommentera inlägget här :