Lördag

publicerat i Graviditet nummer 2

Nu har jag precis ätit lite fruktsallad, ska snart väcka Alvin om han inte vaknar av sig själv som han brukar nuförtiden! Andreas jobbar men skulle komma hem i tid. Var inte så lätt att lägga Alvin idag, han blev väldigt arg på mig ropade "min pappa, dumma mamma" men om han inte sover somnar han ännu tidigare än vad han redan gör på kvällarna.. Sen blir han inte så glad på eftermiddagen heller.. Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska ha på mig på dopet men det kan inte bli så avancerat då allting jag ville ha inte passade, men det går bli någon längre skjorta + min lite kortare kavaj.. Sen funderar jag på om jag ska våga mig på klackar men då får jag lida ikväll/natt men det känns som det blir så.. Känns iaf lite mer uppklätt då! Har inte haft någon foglossning idag än..
Hm fick en fråga för någon vecka sedan som jag inte svarat på än pga av att det ämnet alltid för med sig en massa diskussioner(tog därför bort kommentaren även om den inte var elak).. Men tänkte göra det nu eftersom det ändå kommer märkas sen.. Frågan var alltså hur jag tänkt kring amning eftersom det inte fungerade så bra med Alvin av olika orsaker.. Jag kommer inte att amma bebis som kommer. Vi har nu skrivit ner det i förlossningsplanen och det är vårt beslut.. Vet att det bästa är att amma osv, men nu gör vi det som känns bäst för oss (mig framförallt).. Jag tror alla mår bäst av det i slutändan.. Så nu vet ni det och då kan vi lämna det ämnet..

Vilken vagn vi valt har också någon undrat över och det har jag nog visat men letade fram en bild..


Vi köpte en phil&ted sport i september..
Hoppas det blir bra, har provkört den lite och då har den varit väldigt bra. Har haft Alvin och Liam i den också och det tyckte jag gick bra.. Jag trodde det skulle vara mycket tyngre att köra en 2åring och än 3åring men det gick väldigt bra! Jag är lite ovan att köra en trehjuling bara, kör gärna in i saker :-)

Kommentera inlägget här :