Lång dag

publicerat i Studier

Idag har varit en lång dag, speciellt för en gravid.. Känner mig lite klumpig.. Den började kl 6 men Alvin han sov minsann när jag gick upp. Det hör inte till vanligheterna så jag hann klä på mig innan jag väckte de andra två sömntutorna. Sen var det frukost och dagislämning sen tog jag cyklen till Moa sen till tåget för att åka till Eskilstuna för en föreläsning på två timmar, sen tåget till Västerås för en annan föreläsning på tre timmar. Sen cyklen igen för att åka på VFU seminarium som handlade om hur man har ett utvecklingssamtal och en inskolning. Väldigt intressant!! Är väldigt glad över att min handledare bjöd in mig. På utbildningen får man ju inte riktigt sådan praktisk information som hur man för ett utvecklingssamtal. Fick med mig massa papper hem som jag ska spara, vi ska egentligen göra en lärportfölj som ska följa med under hela studietiden som man ska sätta in de man vill spara. Måste göra det någon dag! Var en till elev där som läser sin tredje termin och hon berättade att många efter första terminen inte brukar känna att utbildningen är rolig utan mest jobbig. Många säger att första terminen är hemsk, även vissa lärare har sagt det. Så det gäller att kämpa på! Det är roligt men väldigt jobbigt också! Väldigt lång dag att sitta still bara, känner det i ryggen nu.

Nu ska jag titta lite på tv, nämligen innebandy där Moas lag spelar sen läsa en bok som vi ska ha läsa ut tills imorgon!

Kommentera inlägget här :