Fredagens Alvin

publicerat i Alvin

Direkt när vi vaknar byter Alvin om från pyjamas till sina fotbollskläder.. Det tar inte många minuter innan han frågar om dom.. Han kan faktiskt oftast byta om själv med lite hjälp ibland. Men sen måste han byta om igen då vi ska gå till förskolan sen på med alla ytterkläder men han får såklart ha sina bollkläder om han vill det!

"(känner att jag måste börja använda ordet förskola istället för dagis eftersom jag faktiskt läser till förskolelärare och det är inte så populärt bland lärarna att säga dagis på skolan. Nu är förskolan mer pedagogisk än dagis var innan läroplanen för förskolan kom 1998. Då var det mer barnpassning därav dagis)"


Idag satt han på sig overallen själv också, fast jag drog upp dragkedjan!


Sen var det bara ut i kylan.. Jag tycker inte alls om att det är kallt och än är det inte speciellt kallt mot vad det kommer bli..

Jag undrar jag vad jag, Alvin och bebis ska hitta på efter årsskiftet.. Alvin kommer gå 15 tim/vecka på förskolan så något måste vi göra annars kommer han klättra på väggarna här hemma. För helt enkelt börja gå på öppna förskolan.. Det som är en nackdel med att vara ung och ha barn är att inte så många i närheten har barn.. Speciellt inte i Alvins ålder, bebisar behöver ju inte stimuleras så mycket direkt men i Alvins ålder behöver dom faktiskt leka med någon annan än mamma och pappa.. Speciellt eftersom han är van! Ja tur att det går mot våren iaf då kan man vara ute mer, längtar till sommaren redan!! Men först jul och nyår, sen bebis :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra:

Känner samma här.Visserligen har jag inte fått in Engla på dagis ännu :(verkar ta sin tid men det vore ju skönt om man kunde inskola henne innan bebis kommer,sen blir det nog öppna förskolan för oss oxå,mest för hennes skull hon behöver ju helt annan stimulans:) kram

Kommentera inlägget här :