Alvin

publicerat i Alvin

Nu märks det på Alvin att han utvecklas fort! Innan jul och i början på året brydde han sig inte alls om att någon tog hans leksaker och var inte alls medveten på samma sätt. Men nu kan han bli tokig. Han försökte idag med att inte låta mig läsa en bok för han och Liam. Han blev jätte arg om vi pekade på en bil och tog boken själv för att säga bil bil bil och försöka läsa själv. När jag ska kissa med Liam eller om han blir ledsen då blir Alvin ledsen (på fjant vis) och man ska nog tycka lite synd om honom(om han får bestämma).. Gäller att man tänker på vad man gör nu för de lär sig snabbt.. Jag kan ju inte hålla mig för skratt när dom busar och inte lyssnar så då blir allt mycket roligare..Men jag tycker det är bra att det är tätt mellan dom när Alvin inte har syskon så han lär sig att dela med sig osv... Vi har ju inte heller så många andra vänner med barn eller knappt några alls faktiskt..

Förresten var det någon som frågade för några dagar sedan om vi har planerat fler barn snart.. Svar på det är nej. Man ska ju aldrig vara säker på att man kan få fler barn. Men om vi skulle vilja försöka med det så kommer det dröja flera år. Jag vill ju läsa till lärare (för tidiga åldern) och den utbildningen är 4år, sen vill jag gärna arbeta några år så föräldrapenningen kommer upp lite.. Ja det visar sig helt enkelt! Man ska inte planera för mycket..Allt blir som det blir..Man hinner ändra sig mycket på bara 1år...

Nu börjar jag snart prata i nattmössan så jag ska nog titta lite på tv..

Kommentera inlägget här :