Vår dag

publicerat i Vardag

Nu har mamma och syster precis åkt hem. Vi var mest hemma idag eftersom jag och Alvin inte är så pigga. Fast Alvin är rätt pigg men hostar lite till och från. Jag lånade mammas bil och vecko handlade mat, fast hon följde med och köpte ett par skor som jag kan ha när jag ska jobba. Trodde aldrig jag skulle äga ett par "foppa" tofflor men de flesta verkar ha det inom vården så då blev det ett par sådana. Köpte rabarber på ica och gjorde en paj när jag kom hem som blev väldigt god. Alvin äter så dåligt med mat nu när han hostar så allt som går i är bra och pajen gick ner! Inte så nyttigt kanske men bättre än inget alls tycker jag. Som tur är så går välling ner den med.

Nu ska jag vila lite med Alvin. Bäst att passa på! Men sova har han inte velat på hela dagen och nu börjar det bli försent. Han sover nästan aldrig när han inte är på dagis men blir trött på eftermiddagarna istället. Tror inte han kommer behöva sova så mycket på dagarna under semestern..

Kommentera inlägget här :