Somnade

publicerat i Alvin
Tror ni inte Alvin somnade på soffan nu bara för att jag hoppades på att han skulle hålla sig vaken. Ska försöka väcka honom en stund. Inte det lättaste kan jag lova.. Imorse sov han till nio fast jag gick in och väckte honom då och då. När han ligger i vår säng kan han sova hur länge som helst ibland! Sömntuta. Imorse när jag väckte honom frågade jag om han skulle gå upp "Näää Nää" fick jag till svar sen sov han igen.. Sen gjorde vi om samma sak några gånger innan han vaknade.. Han både duscha, sminka mig, äta frukost, sitta vid datorn och plocka undan lite innan han kom upp.

På tal om att sova så kommer Alvin nog bland annat få en ny säng av oss i present. Leksaker behöver han inte direkt ha något mer nu när han fick en cykel, och har mycket som han knappt använder. Fotbollar är populärast här hemma och han har en massa fotbollar. Men lite rit saker behöver han. Som papper och pennor. Sen tror jag vi köper kläder inför hösten. Vi brukar köpa det nödvändiga för jag vet att många andra tycker det är roligt att köpa leksaker eftersom Alvin uppskattar det mycket :-)


Vi har tittat på dom här sängarna + en vit malm säng. Har inte bestämt oss för vi hittar ingen som vi gillar till 100%. Lutar kanske åt en malm för jag tror inte han rullar ur sängen så mycket. Vi har ju en malm och han har aldrig ramlat ur den. Men det kanske blir en barn säng också finns ju en till i magen som kan ärva den senare. En vit säng blir det iaf!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

Ja fin chocklad smak sen var de bara lite eftersmak på chilin hihi =)

Kommentera inlägget här :