2009

publicerat i Om mig

Så var det 2009 då. Undra hur detta året blir, 2008 var ett väldigt bra år. Men 2009 ska bli ännu bättre hoppas vi på. Jag hoppas på att vi hittar en lägenhet, flyttar, får en soligare sommmar, åker utomlands och att jag får ett fast jobb. Gärna där jag jobbar nu men det vet man ju inte. Inga nyårslöften här men jag ska försöka träna mer nu när vi alla är friska.

Just det ett slags löfte har vi. Vi har ju bestämt oss för att köpa en lägenhet men sen vilken och när det blir vet man inte så nu ska vi försöka spara så mycket pengar som möjligt tills vi flyttar, så vi kan köpa nya möbler. Vi ska ha "köpstopp", inget annat än räkningar och mat. Matkontot måste vi också spara lite på för vi har ganska högt för 2 pers + en liten. Några undantag finns, som om Alvin behöver något måste han få det och om det är något speciellt.
Svårast för mig är nog tidningar kanske, kläder har jag så det känns inte så svårt att inte köpa. Har lite kvar på presentkorten också. För Andreas är det garanterat ute lunch på jobbet och här hemma. Vi äter ganska mycket ute luncher och köper hem mycket mat. Får se om vi klarar det. Vi har räknat ut att vi kan spara ganska mycket. Jag har hittat en nya soffa som jag vill ha. En med divan. Sen skulle vi vilja ha ett stort matbord. Om vi skulle köpa den vi tittat på måste vi ha gaderober för det finns inte en enda. Inte ens städskåp.


Kommentera inlägget här :