Sista barnmorskebesöket

publicerat i Graviditet nummer 2

Idag har jag varit på mitt sista barnmorskebesök. Blev lite panik innan bara för vi vaknade tio i 9 och jag hade tid kvart över. Anledningen till att vi vaknade så sent var för att lille Alvin bråkade lite med oss inatt, kände mig halvt död inatt när han ville vara vaken vid 4. Vet inte vad det var men han är lite förkyld så det kan bero på att han var täppt, tillslut somnade han om i alla fall! Eller så vill han att vi ska vänja oss med att börja gå upp på nätterna igen :-) Dock brukar bebisar inte vilja spela bandy mitt i natten.. Vaknade med halsont imorse också + huvuvdvärk men huvudvärken har i alla fall gått över.

Ja barnmorskebesöket gick bra och jag kom dit i tid, allting såg bra ut och jag fick lite papper som ska med till förlossningen. Jag vägde mig idag också, vägde mig på gymmet i våras när jag hade varit gravid några veckor och då stod vågen på 58kg och idag 75kg.. Vilket innebär + 17kg ungefär, vilket jag ungefär trodde också. Med Alvin tror jag att jag gick upp ca 14 kg men då rörde jag på mig mer och hade tid att simma! Men det ska nog gå att få bort med lite tid och träning. Ser fram emot att kunna börja träna igen och då inte bara för vikten skull utan för att komma ut, tyckte det var så roligt i våras när jag tränade rätt mycket.

Nu ska jag kolla vad Alvin gör för bus!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Therese:

Åhh en vecka bara. Det är ju ingenting ju. Några känningar ännu då?



Ska bli spänannde att se vart mina förvärkar tar vägen. Känns som att det blir värre och värre nu.



Kram

2:a kommentar, skriven , av sandra svarar:

Therese: Nja inte så mycket men jag har börjat få några sammandragningar som gör ont då och då.. Spännande hoppas det sätter igång snart :)

Kommentera inlägget här :