Otäckt

publicerat i Alvin

Usch idag höll Alvin på att göra sig illa ordentligt. Han kan ta sig ner och upp i vår säng själv eftersom den är låg och han är oftast duktig på det. Men idag ställde han sig upp i den och skulle kliva rakt ner och då sa jag till honom. Sen gjorde han inte det något mer men han ålade sig framåt på något vis så han ramlade ner med huvudet före och gjorde en bakåt volt på golvet. Jag trodde han skulle bryta ryggen. Det såg väldigt otäckt ut och han fick panik men det verkar ha gått bra tack och lov. Usch då blev jag lite rädd. Annars brukar jag försöka inte bli rädd för då blir han ännu mer ledsen men nu såg det så otäckt ut.

Idag kommer min mormor och morfar hit så jag tror vi ska gå och äta lunch någonstans. Vi kan inte åka bil eftersom bilstolen är i vår bil på Andreas jobb. Förresten nästa fredag fyller jag år!



Alvins monster garv. Han är ledig från dagis idag :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Linda:

Ja, fy vad läskigt det kan vara när de ramlar! Men barn är så mjuka i skelettet, så ofta går det ju bra. Om en vuxen skulle ramla på samma sätt skulle man väl bryta en miljon ben! :P

2:a kommentar, skriven , av Alina:

Godagens! Kikar in:)

Kommentera inlägget här :