Godmorgon

publicerat i Vardag

Godmorgon, i alla fall till er som får sova så här länge :-) Fast jag tycker det är skönt att gå upp tidigt så det gör inte så mycket. Men idag tyckte Alvin att jag skulle gå upp redan halv 7.. Gäsp. Vi var ute och gick redan innan halv 8, brukar vi inte vara. Tror han vaknar tidigare för att det är ljust ute nu! Men nu sover han igen så jag har hunnit duscha.
Igår så satt jag med pyskologin hela kvällen, ska jämföra två olika perspektiv och det var svårare än jag hade trott men det löser sig nog.

Idag är det sol så jag tänkte vi skulle gå ut och gunga lite senare, sen har vi äntligen tvättstuga..
Förresten någon som något bra recept, gärna på fläskfilé. Min mamma, syster och Janne kommer i helgen, dom ska bo på hotell men vi ska äta här hemma istället för ute eftersom det blir enklare så när Alvin vill sova.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lia Florenz:

Godmorgon på dig ;)

2:a kommentar, skriven , av Sabina:

Godmorgon godmorgon! ;)

3:e kommentar, skriven , av CAZZIS:

Godmorgon, ha en underbar dag! ;)

4:e kommentar, skriven , av linda:

Recept på supergod fläskfilé kommer här! Den skall ätas kall och det passar bra att servera den med potatissallad eller potatisgratäng!

Örtmarinerad fläskfilé, 4 portioner

1 fläskfilé
salt
peppar

Marinad 1:

1 msk balsamvinäger
1 msk olja

Marinad 2.

3 msk balsamvinäger
2 msk olja
1 liten finhackad rödlök
3 msk kapris eller ca 20 salladskapris
ca 2 dl hackad blandad kryddgrönt tex persilja, gräslök, basilika, oregano
1-2 pressade vitlöksklyftor

Ugnstemperatur 225 grader

Skär bort den vita seniga hinnan på köttet.
Blanda marinad 1 i en avlång smal ugnssäker form.
Lägg i och pensla köttet med marinaden.
Låt stå i kylen ca 2 tim.
Sätt sedan in formen i mitten av ugnen 25-30 min.
Ös köttet någon gång med skyn.
Tag upp köttet och skär det i skivor när det kallnat något.
Lägg upp skivorna ganska tätt på ett fat och salta och peppra ev lite.
Blanda marinad 2, tag ev också med lite av skyn och häll över köttet.
Låt stå och dra i kylen ca 2 timmar, gärna längre.

Kommentera inlägget här :