Godmorgon

publicerat i Vardag

Godmorgon, idag är det fredag! Vi har varit ute och gått och nu sover Alvin så jag ska duscha och äta frukost. Hör på nyheterna nu att dom vill dela barnbidraget lika mellan föräldrarna, bra tycker jag för om det ska vara jämställt borde det vara de åt båda hållen. Eller hur? I 96% av fallen så är det mamman som har bidraget, men här är det faktiskt Andreas konto det åker in på men kontot står i Alvins namn och jag har kontokortet. Så det är väl rätt jämtställt mellan alla tycker jag :-)

Nej nu ska jag duscha.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sweet 16´s blogg:

gissa gärna bilden om du vill på min blogg :)

2:a kommentar, skriven , av CAZZIS:

Godmorgon :D

3:e kommentar, skriven , av Sofia:

Har man inte delad ekonomi om man lever i ett samboförhållande och har barn? Då kan det ju omöjligt spela någon roll vem som får pengarna, så varför dela?

4:e kommentar, skriven , av Sandra:

Sofia: Varför inte? Jag tror inte alla har delad ekonomi, jag vet många som inte har.
Sen menar dom nog de som inte lever i ett förhållande i första hand, om mamman har barnbidraget innan man separerar kanske det inte alltid blir så att man delar upp det så pappan får halva. Ja du fattar..

Cazzis: Godmorgon!

5:e kommentar, skriven , av Sofia:

ja lever man inte tillsammans är det ju självklart logiskt! Om man har delad vårdnad

Kommentera inlägget här :