Dagis

publicerat i Alvin
Vi har fått dagisplats på vildmarkens dagis. Inte på det vi vill alltså. Vi hade bara sökt samma som min lillebror har börjat på men nu hade vi fått en lapp om erbjudande på ett annat. Lappen måste vara inne på måndag, vi har inte kollat posten förrens idag i veckan så nu måste vi bestämma oss fort.
Trist.. Jag vill ha det andra dagiset. Det här är längre bort mer in i skogen, inte för att det tar mer än 15 minuter men det är åt fel håll och jobbigt att gå när det är mörkt och snö.. Positiv är jag inte som ni märker. Men vi har väl tur som faktiskt har fått en plats, det är brist på dagis. Tur att vi sökte i tid då. 7 Augusti börjar Alvin isåfall.

Jag vet inte hur vi ska göra men vi måste nog tacka ja. Ska ringa på måndag.
Jag som ville ha det andra dagiset.. åh.....

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

du är ju inte negativ för att du inte vill ha det dära.. hihi =) klart man vill ha de man sökt och det som är närmast.. =) men jag håller tummarna att de går att lösa så ni iaf får komma in på samma som oss.. =) puss sötnos

2:a kommentar, skriven , av Emma:

Ha is i magen och tacka inte ja till första bästa som kommunen erbjuder! Jag är övertygad om att ni kan få det dagis ni vill ha. Har ni varit och besökt dagiset någon gång? Det är ju egentligen personalen som är allra viktigast. Att de är glada, positiva, kreativa osv väger tyngre än läget tycker jag. Hur som helst hoppas jag att ni får som ni vill! /Emma

Kommentera inlägget här :