Typiskt

publicerat i Inredning
Nu när jag hade lite tid över och skulle ta lite kort till er så hittar jag inga batterier, alla batterier som vi har här är slut utom ett men det hjälper inte! Såg förresten nu också att kablen inte är med så jag kan iallafall inte föra över bilder. Typiskt!
Har inte hunnit plocka upp så mycket mer idag, vi måste sätta upp lite saker för att ta upp det sista. Sen måste vi ordna upp vart vi ska ha pärmar/mappar och sådant. Tror det blir ett till hyllplan i en av gaderoberna.

Tänkte ni skulle hjälpa mig lite med Alvins rum, det är jätte svårt möblerat. Det är litet, avlångt och smalt så vi vet inte riktigt hur vi ska göra eller vi har några ideér såklart men ja vi är osäkra. Tror iallafall jag fått med Andreas på att skruva/bära ner gaderoben till källaren och köpa en byrå. Sen ska vi måla rummet, antagligen nästa helg. Vi kommer nog använda den färg som vi har kvar slipper vi köpa ny. Den färgen är vit men vi hade tänkt att göra något med schabloner. Jag skulle vilja göra en bård med schablonerna uppe vid taket nästan, helst med prinsar om det finns att köpa. Vet dock inte vilken färg. Jag är sugen på ljusblått eller silveraktigt. Eller med stjärnor om inte prinsar finns.
Ja ni kanske har några ideér att tipsa om när jag visar bilder. Men jag fick lite mer ideér nu när jag satt här och skrev.

image28

Hittade denna på schablononline

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emmasusanna:

Ett tips är ju om rummet är lite avlång och smalt. För att jämna ut den känslan så kan du måla ränder på längde. Alltså stående längder. Gör du en "bård" längs taken förstärker du känslan av att rummet är avlångt och smalt. Det är fint att måla olika breda ränder i en färg, och vill man göra någon rand blank så kan man lacka den också så blir det mer effekt. Du kan ju gör en rand eller flera och h schablonen i en utav ränderna ändå. Sen skulle jag nog satsa på basic färger kanske, vitt med grått, svart, grönt eller blått. Eftersom leksaker har så mycket färg i sig.

Förstår du vad jag menar?

Emma

2:a kommentar, skriven , av Sandra svarar:

Emmasusanna: Tack för tipset! Menar du randigt som rakt ner eller åt sidan? Om du förstår hur jag tänkte, det var smart tips det där med randigt.
Ja basic färger gillar vi mest =)

3:e kommentar, skriven , av nathalie:

det finns Wallies i alla olika former och mönster som kan vara roligt till alvin. kolla på inreda.se

lycka till

Kommentera inlägget här :