Middag

publicerat i Vardag
Snart ska vi äta god middag, vi ändrade middagsplanerna lite. Var meningen att vi skulle äta pepparbiff + potatisgratäng men det blir det också men vi gör en slags gryta av köttet istället. Jag tror det blir gott! Alvin somnade nyss så nu hoppas jag han sover för natten så vi får lite egen tid, nog för att jag måste plugga men ändå. Skönt att äta middag ifred iallafall! Vi var nyss och kollade på hur färgen blev när den torkat lite och det blir bra, hoppas det ser lika bra ut i dagsljus också :-)

Alvin börjar försöka bestämma när han ska sova, så fort jag ska lägga ner honom i sängen så totalvägrar han och sparkar allt var han kan och börjar skrika och hålla på men han ska inte få bestämma för då vänjer han sig med det. Men nu på kvällen skrek han inte lika mycket, jobbigt när man inte kan trösta men jag vet vad det beror på så då är det inte lika påfrestande.

Nu ska vi äta.

Kommentera inlägget här :