Snart helg

publicerat i Vardag
Torsdag idag och det betyder att helgen snart är här. Inte för att jag riktigt längtar till lördag då jag ska göra högskoleprovet från halv 9 till 16:20 och jag har inte tränat någonting. Har inte hunnit, måste ju göra mina andra skoluppgifter i första hand. Men det sägs att första gången man gör det är det mest för att kolla hur de lägger upp provet så jag får väl göra det i höst igen.

Alvin är lite jobbig just nu. Han sover bra men när han är vaken så ska han dra i mina ben hela tiden när vi är ensamma. Om jag inte tar upp han så får han spel och gnäller tills jag tar upp han. Fast ibland brukar jag låta han gnälla lite och då brukar han hitta någon rolig leksak. Orkar inte bära omkring på han hela dagarna fast det börjar faktiskt gå över lite nu. Han gör så med Andreas också när han är hemma så det är inte bara jag som får dras med det.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Chriszy:

När jag skrev högskoleprovet 2005 kollade jag först igenom ett gammalt prov dagen innan. Det är ju allmänkunskapen som testas, så det enda som är bra att kolla igenom innan är de olika delarnas upplägg. Kanske ska tillägga att jag fick 1,2 som är strax över medel och då har jag inte gått någon plugglinje på gymnasiet heller utan elprogrammet. Lycka Till!

2:a kommentar, skriven , av Sandra svarar:

Chriszy: Åh vad duktig du är!

3:e kommentar, skriven , av linda:

Alvin är väl inne i den mammiga perioden som det sägs är vanligt att de har nu... Tuva har inte varit så så mycket...bara lite ibland... Hänger ju ihop med separationsfasen...att de kommer på att de är egna individer och det är förstås lite läskigt i början..

Kommentera inlägget här :