Hemma

publicerat i Alvin

Nu är lilla Alvin hemma och har lagt sig för kvällen/natten (hoppas vi). Han har varit lite trött nu på eftermiddagen men han hade varit så snäll hos sin farfar och sovit bra. Fast han var trött när han kom hem, men ibland är han lite gnällig på eftermiddagarna. Han har sedan några dagar tillbaka börjar rata allt mer burkmat. Det blev så efter jag börjat göra lite egen mat då och då. Så idag kokade jag kyckling och broccoli till honom men han var så trött nu så han åt inte så mycket. Finns kvar till lunch imorgon också. Han blev glad av att se oss i alla fall, så det känns bra. Men han ska ju sova borta på onsdag igen, fast det har varit planerat lång innan vi kom på att vi måste städa så nu får det bli så. Han brukar nästan aldrig sova borta i alla fall.  Sedan dröjer det nog ett bra tag innan nästa gång blir. Antagligen när jag tar studenten men då ska nog mamma vara barnvakt här på kvällen tills jag/vi kommer hem om Andreas ska med ut. Men det är nog mest vi som tycker det är lite jobbigt att han ska vara borta, Alvin verkar inte bry sig. Han märkte knappt att vi gick igår. Det är skönt att han inte är blyg tycker vi.

Nu ska jag skriva ett arbete om världsekonomi och Rwanda.


Kommentera inlägget här :