Hundra år sedan

publicerat i Vardag
Nu var det längesedan jag loggade in här. Har helt enkelt haft fullt upp. Väldigt mycket den senaste tiden. Efter påsken gick jag ut på sex veckors VFU ("praktik") samtidigt som vi har haft tentor och fullt upp här hemma. Det är så roligt med VFU och jag fick bra ord från min handledare men jag hade gärna sluppit tentaplugg på kvällarna. I fredags var det min sista dag så nu är det bara skola som gäller. Vi har också haft/har fullt upp med renoveringen. Köket är uppsatt och det börjar ta sig. Golv ska vi köpa och lägga in nu, sen är det lite saker kvar som att fixa hallen med tapeter och klinker, slipa och måla trappen vit, måla om vår kamin, lister mm.
.
Alvin har börjat fotboll så det är också något som tar lite tid men det är såklart kul! Nu har dom delat laget så nu är det bara en gång i veckan. Nästa vecka är min sista vecka i skolan sen börjar jag läsa en sommarkurs fram till den 9 juli och efter det är jag föräldraledig fram till 1 september! Herregud. Vet inte vad jag ska göra med all den tiden, både jag och barnen lär väl klättra på väggarna här hemma i mitten på augusti ;-)
.
Skönt att sommaren börjar komma även om denna vecka är kall. Alvin leker med våra grannar hela tiden så han ser vi knappt röken av och Edvin blir sur när han inte kan hänga med. Han är en liten smitare så det går inte att lämna honom ute hur som helst.
Större bild på en del av köket. Vi är väldigt nöjda och det är stor skillnad mot hur det såg ut förut!
Ska upp foder också så att det blir tätt ner mot golvet och alla glipor.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Girle:

Vilket härligt kök! Så snyggt! Kram

2:a kommentar, skriven , av Erika:

Jättefint kök ni har nu! kram kram

3:e kommentar, skriven , av Petra:

ja det var hundra år sedan:)har saknat dig här men nu kom det ett inlägg:)så fint ni fått.Köket är ju superfint.

Känner igen det där när det större syskonet drar iväg till kompisar,hmmm ett väldans liv här hemma på Nova kan jag säga,hon har rymt med några ggr.kram

4:e kommentar, skriven , av Helenas Hem -fembarnsmamma:

Hej på dej och tack för din fina kommentar! :)



Åh vad härligt kök! Det är ju så underbart när man har fått det färdigt. Visst är det Lidingö?

Kram

5:e kommentar, skriven , av MissTess o. Saga:

Hade helt missat att du bloggade, hade för mig du pausade för ett tag sedan...

Så himla fint kök ni fått (och slitit för;). Vitt är alltid lika fräscht och tidlöst.

Stor KRAM

Kommentera inlägget här :