Träning och kost

publicerat i Träning
Bild från i somras.
 
Förra året var jag väldigt duktig med träningen men efter jul har det inte blivit så mycket. Jag mår bättre när jag tränar och tänker på vad jag äter så nu är det dags att ta tag i det igen. Denna gång ska jag försöka träna mer styrka för jag har en tendens att bara träna löpning/spinning/powerwalks. Jag älskar att vara ute och springa samt gå men nu är det lite tråkigt väder för det tycker jag och lite halt för att springa! Jag har antagit FruSofies utmaning att under 5 veckor träna mera. Jag ska också minska på sockret för efter jul har jag ätit mycket mer socker än vad jag brukar göra. Tänkte kanske försöka inte äta godis på ett tag. Får se hur det går för alla som känner mig vet att jag älskar godis :-)  
 
Så utmaningen för mig blir att äta nyttigare, inte äta godis (kakor mm. har jag inga problem att undvika, godis är värst), försöka träna minst 4ggr i veckan och det behöver inte vara på gymmet utan kan vara några övningar här hemma. 
 
Uppdaterar om hur det går. 
 
Wish me luck! 

Kommentera inlägget här :