Så var det maj

publicerat i Alvin
Bilder från påskhelgen. 
 
Nu var det längesen jag skrev här igen. Hm.. Har haft lite fullt upp denna termin i skolan då jag läst matte. Men nu är det snart över och skolan är snart slut för denna termin. Sen bara en termin kvar innan jag är färdig efter 3,5år med studier + ett år därimellan där jag var hemma med Edvin. I vilket fall som helst så går vi på sommarlov den 1 juni och är lediga fram tills skolan börjar i september! Nu hoppas jag bara på en sommar med sol och inte regn annars vettetusan vad vi ska hitta på. Hoppas också att jag i alla fall kommer in på någon av de sommarkurser jag sökt (står som reserv). Barnen ska i alla fall vara hemma oavsett om jag ska läsa någon kurs eller inte. 
 
Vi håller på att måla om huset och fixar lite med det, eller vi och vi. Andreas ena bror och hans kompis målar huset och Adde har bytt vårt altanräcke och lite sådant. Det kommer nog bli väldigt bra. Kan ju inte bli värre om jag säger så, brunt hus med blåa knutar är väl inte våra favoritfärger men nu blir det vitt. 
 
Barnen mår bra och börjar bli stora. Just nu är det rätt skönt att de är lite äldre känner jag. Mycket lättare att bara åka iväg och slippa ta med sig 100kg packning för en timme på stan. Även om det är mysigt med bebisar också. Det enda som är lite påfrestande är att dom retas väldigt mycket just nu och att Alvin blivit någon slags mini tonåring men det ska väl gå över det med. Alvin var på sitt första besök på sin nya skola som han börjar på i mitten av augusti, förskoleklassen. Han tyckte det var spännande (jag med!) och ikväll börjar han på fotboll. 
 
Nej nu måste jag fortsätta läsa en tenta som snart ska lämnas in.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Erica:

Kul att du bloggar lite då o då, trodde du hade slutat helt :) Men visst är det allt lite trevligt o blogga ibland. Själv har jag börjat få tillbaka suget lite mer. Stora dom blivit nu kidsen! så fina så. Kram kram!

Kommentera inlägget här :