Dag 5, Ett ögonblick

publicerat i 31 dagar
Ett ögonblick? Hm..
Jag tycker alla borde stanna upp för en sekund och funderar över vart man är i livet, vart man vill komma, vad man vill förändra, vad man inte vill förändra osv. Om du är missnöjd med något, jobbet kanske, din livssituation. Se till att förändra det. Du kommer ångra dig om du fortsätter att leva på som vanligt men inte gör något åt det du vill förändra. Kanske vill du byta jobb? Se till att göra det då än att jobba med något hela livet som du inte vill! Ibland brukar jag tänka att det skulle vara skönt att jobba, få inte lite mer pengar, ha ett jobb som man bara gör under ett visst antal timmar per dag sedan kan släppa det när man kommer hem. Men skulle jag vara nöjd med det om några år? Svar nej, jag skulle ångra att jag avslutade min utbildning som jag tycker är jätte rolig och intressant.

Kommentera inlägget här :