Dagarna rullar på

publicerat i Vardag
Tisdag!

Här rullar dagarna på, väldigt fort. Ändå tycker jag att vi hinner med mycket men ändå lite. Är alltid en massa saker som inte hinns med. Idag har jag varit i skolan, hämtat bar lagat mat och hunnit träna! Känner att jag är igång nu men kommer inte hinna träna så mycket som förut, lika bra att inse det på en gång! Var till doktorn igår med Edvin och efter mycket om och men så får vi göra blodprov på honom. Är inte alls säkert det är något men jag vill i alla fall känna att vi faktiskt har kollat! Ska åka ner någon morgon som passar och sätta oss vid labbet som öppnar 08:00 måste sätta på Embla plåster en timme innan bara. Dagis går bra för honom nu för dom lägger honom på förmiddagen så idag sov han mellan 10-11 sen ibland sover han i vagnen på eftermiddagen när dom är ute, men inte idag så han somnade tidigt här hemma.
.
Så skönt att våren snart är här! Sitter och kikar lite på vårskor. Behövs skor som kan användas på dagis och några lite finare vårskor. Alvin ska i alla fall få ett par Converse denna vår. Han har själv sagt att han vill sådana som mamma har. Jag har beställt ett par gråa Converse till mig själv idag. Längtar tills all snö är borta om någon månad!
Imorgon väntar en rolig dag i skolan för vi ska till vår partnerskola (där vi har praktik, jag har på en förskola) och intervjua två barn om ett fenomen. Vi i vår grupp har valt fenomenet "Vad är kärlek". Sedan ska vi ställa frågor kring detta, inga ja och nej frågor utan mer "Hur tänker du då, Hur menar du då, Varför tycker du så osv. Sen ska vi analysera detta och bilda olika kategorier kring det barnen har pratat om.
.
Nu ska jag sätta mig ner och läsa några tidningar!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carolina:

ja visst är den fin! egentligen är de ju ingen fönsterlampa men jag tyckte den blev snygg där ändå!

2:a kommentar, skriven , av Sara med Viggo:

Skönt att dom äntligen kollar upp det. Som du själv säger, hellre kolla upp det en gång för mycket än för lite för att vara på säkra sidan! Som sagt man måste vara stentuff mot dom. Men när Viggo tog blodprov förra veckan var det bara ett stick i fingret och han hade inget embla plåster? Då sa läkaren att på så små barn tar dom bara stick i fingret för det är enklast. Aja, huvudsaken är ju dom tar ett blodprov och skickar iväg iallafall:) Hoppas ni får svar fort! Det tog en vecka innan läkaren ringde upp mig för svaret och sen ytterligare en vecka innan vi fick tid på sjukhuset så nu ska i dit nästa tisdag.. Hoppas det går bra iallafall! KRAM

3:e kommentar, skriven , av Nina:

Ja nu vill vi ha Converseväder =)



Kram

Kommentera inlägget här :