Torsdagen

publicerat i Vardag
Godkväll! Nu sitter jag i soffan och tittar lite på Välkommen hem, roligt med inredningsprogram! Gud vad stressigt det blev på eftermiddagen idag. Vi har inte haft tvättid på en vecka eftersom jag inte riktigt vet när jag ska tvätta när Andreas inte är hemma på kvällarna. I alla fall så bokade jag nu på eftermiddagen men att släppa med sig massa tvätt, ett barn i bilstol och ett barn som röjer runt som en virvelvind i hela tvättstugan rekommenderar jag väl kanske inte.. Sedan upp och ner några gånger. Vi hade rätt mycket tvätt denna gång, inte hann den torka heller.. Grr.
.
Middagen fick bli pizza till killarna förutom Edvin då och jag tog en sallad. Edvin mumsade på majskrokar! Sedan somnade han gott och har sovit sedan kl 18. Alvin somnade tjugo minuter efter det. Alvin har ramlat idag på förskolan och slagit sig på läppen och har en stor bula i pannan. Stackars min kille! Men det hade gått bra sa dom. Imorgon är han ledig med oss, planerar att ta en långpromenad om solen är framme och Alvin är på humör.. Får kanske locka han med några russin, eller ett stopp vid en lekpark.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ellenojag:

Haha ja tydligen är det ju jätte kul att plocka ut allt ;) Usch låter inte som någon hit med tvättningen, att det dessutom är så jäkla tråkigt att tvätta gör ju inte saken bättre!!



Det blev inget Ikea besök för oss, mannen är förkyld, o du vet ju hur det är när gubbarna är förkylda, då håller ju jorden på att gå under ;)

2:a kommentar, skriven , av Petra:

ÅH DÅ MISSADE JAG NÅT PÅ TV DÅ;)JA TVÄTTSTUGA O VILDA BARN NJA SÅ DÄR:)KRAM KRAM

3:e kommentar, skriven , av Sofie:

Hej!

Det är beige på väggen ja men målat, ingen tapet. Var den enda färgen vi behöll här i huset då jag tycker det gör sig bra mot all vit inredning=)



Läste om ektorpsofforna, dem är ju tvättbara så det är nog inga problem med barn så länge man inte äter i dem;)

Vi har med vita ektorpsoffor och fåtöljer men vi sitter inte i dem så ofta, dock väldigt sköna och fina!!

4:e kommentar, skriven , av A House With A View:

Oj, inge kul att göra sig illa i läppen... Intressant inlägg tidigare också om svart överdrag, inte praktiskt alltså... hade haft lite tankar kring det nämligen... får ta mig en titt på det gråa!



Stora kraaamizen från aka

5:e kommentar, skriven , av Tvillingbloggen:

så söt bild :D hur länge har du bloggat?

6:e kommentar, skriven , av Evelina:

Hej! Du jag smsade dig förra veckan om att ni får gärna komma på Saga's födelsedag på lördag! Visste in om du fått det!! Kramis

7:e kommentar, skriven , av Ann-Louise:

Så söt!!

Usch vad jobbigt att dra tvätt och barn till tvättstuga, sånt tär på krafterna.



Jag har en grabb som ofta var blåslagen, lösa tänder m.m. efter en dag, medans dottern aldrig skadat sig.....;-)



Kramar

8:e kommentar, skriven , av emma:

tack sandra för att du är en sån bra vän som ställer upp... du är en underbar tjej =)

9:e kommentar, skriven , av emma:

tack sandra för att du är en sån bra vän som ställer upp... du är en underbar tjej =)

10:e kommentar, skriven , av emma:

tack sandra för att du är en sån bra vän som ställer upp... du är en underbar tjej =)

11:e kommentar, skriven , av Martina:

Bokhylla behövsa allt när man studerar, det blir fort många böcker som ska få plats.



Låter som en stressig tid nere i tvättstugan. Hoppas ni får en mysig fredag.

12:e kommentar, skriven , av mamma mindy:

Det lät som en häktisk dag för dig i går..Hoppas att ditt barn inte har allt för ont i pannan efter trillningen..

Ha en skön helg söta.kram kram

13:e kommentar, skriven , av Nina:

Usch stackarn =(



Trevlig helg!

Kommentera inlägget här :