Alvin

publicerat i Alvin
Alvin igår innan dansen!
.
Tycker det är rätt fascinerande att de flesta barn anpassar sig så lätt. För Alvin verkar det inte vara ett dugg konstigt att han nu byter förskola igen, han bytte ju senast i maj. Vi kom in på förskolan idag och han tittade sig omkring och såg en pojke som lekte med lego, han satte sig direkt bredvid honom och lekte med legohästarna. Pratade med mig lite men inte speciellt mycket. Vid 9 hade dom samling då passade jag på att gå ner till bilen för att hämta Alvins gummistövlar, först ville han följa med men satte sig sedan ner för att vara med på samlingen. När jag kom tillbaka satt han bredvid mig en stund sedan vid en annan pojke med samma namn.
.
Jag blev inbjuden till två små flickors kalas ;-) Den ena flickan sa, vi sitter bredvid varandra fast vi inte känner varandra, du får gärna komma på mitt kalas! Söt tjej!
.
Alvin kommer gå måndagar, tisdagar och torsdagar. Jag fick välja dagar men de flesta av de barn som har föräldralediga föräldrar gick dessa dagar, för mig spelar det inte så stor roll vilka dagar det blir. När dom var ute på gården fick jag gå in i fikarummet för en kaffe och då satt en ur personalen där och hon berättade att hon precis är färdigutbildad, så då blev det lite prat om utbildningen eftersom jag läser samma. Hon bor dessutom på samma område som vi ska flytta till och sa att om jag behövde gamla tentor fick jag gärna komma till henne. Verkar väldigt trevlig personal där, av det jag sett hittills!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Caroline - Ellas mamma:

mmm, världens coolaste outfit. sötisen.

2:a kommentar, skriven , av A House With A View:

Stoort Grattis till din award - den är du värd!! Inte lätt att vara småbarnsförälder men du verkar få ihop vardagen på ett strålande sätt! Du visar stor kärlek till dina barn, det lyser igenom hela bloggen!



Nattiskramiz aka

3:e kommentar, skriven , av ellenojag:

Va skönt att det gick så bra, verkar ju trivas bra redan!



usch jag fasar redan för den dagen jag ska lämna Ellen på dagis, kommer göra ont i mammahjärtat.. hoppas hon är lite mindre mammig den dagen det är dags.. hur gick det för Alvin när han började för första gången?



gonatt och sov så gott! kram

4:e kommentar, skriven , av Nina:

Tack =)



Vad skönt att allt gick bra, verkar vara en bra förskola!

5:e kommentar, skriven , av Barnshoppingbloggen:

Sååå söt! Ibland gör man fynd ;)

Kommentera inlägget här :