Trött torsdag

publicerat i Edvin
Godmorgon


Inatt har Edvin inte sovit bra alls. Tror det är hans mage som spökade. Han har ganska mycket problem med att bajsa. Han äter 7 ml laktulos varje morgon och får inte äta något med banan till exempel som är stoppande. Trots att han äter laktulos så skriker han och blir stel som en pinne när han ska bajsa. Likadant när man ska byta blöja, helt omöjligt ibland. Har ringt till bvc nu på morgonen för nu orkar jag inte att han ska ha så ont längre. Dom har ingen barnläkare från barnkliniken där förrens i november men vi fick en tid då och en på tisdag hos deras barnläkare från vårdcentralen. Tills dess ska vi öka laktulosen och ta bort banangröten. Det är de enda med banan han äter för att ibland får man inte i han något annat än gröt och det är den gröten han tycker om. Finns inte så många mjölkfria alternativ att välja på men det finns en med äpple som fungerar ibland. Det är just när han ska bajsa som han har ont annars märker jag inte direkt av att han har ont i magen.
.

Alvin är nu på dagis och det spöregnar här, igår kväll blåste det så mycket så jag trodde huset skulle blåsa bort. Det är något på taket som låter jätte mycket när det blåser, tjuter och har sig. Tror det är skorstenen. Idag ska jag försöka hinna med att städa för på söndag fyller jag år så i helgen blir det massa besök. Egentligen vågar jag inte släppa in någon här ;-)
.
Hoppas ni får en bra torsdag! Snart helg!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malena:

Men fy då! Ont i magen är inte lätt! Hoppas att det blir bättre snart!



Kram!

2:a kommentar, skriven , av Therese - Colins mamma:

Ja, då får man passa på att blogga lite istället :)

Stackarn, jobbigt att han ska ha det så besvärligt med magen. Gör ont i en själv :/

KRAM

3:e kommentar, skriven , av Petra:

Jo då klart du törs släppa in nån;9perfekt då kan alla hjälpa till o få klart:)hoppas magen blir bättre usch stackars liten,nova e hård ofta men jag ger henne messmör på smörgås(luktar apa)men hon e ganska hård ofta,hört att omogna bananer ska vara bra oxå kram

4:e kommentar, skriven , av Katrin:

Fy vad jobbigt för lillen.. och för er med såkalrt! du har inte testat med att ge honom mannagrynsgröt? Eller det kanske är stoppande det med?

Det tipsade våran bvc sköterska om när Leo var liten och hans mage började krångla..



Kram

5:e kommentar, skriven , av Fröken M:

HAHA...men fy !!! det lät verkligen skit äckligt !Då föredrar jag nog att dricka kaffet svart ;)

Kram

6:e kommentar, skriven , av En pojkmammas vardag ♥:

Men fy, stackars lille Edvin. Min Edvin har också haft lite besvär med att bli hård i magen och det är inte alls roligt. Hoppas att det blir bättre nu när du ökar lactulosen och slutar med gröten...

Kram

7:e kommentar, skriven , av Erika- mamma till två små:

stackars liten vad jobbigt det låter! kan ni inte få snabbare hjälp om ni åker upp till akuten då? gäller bara att överdriva lite extra och småbarn går alltid före i kön där



Kram!

8:e kommentar, skriven , av Annas inspiration:

Stackars lillen,

skönt att BVC finns!



Många kramar

9:e kommentar, skriven , av I väntan på Liten - Gravid i vecka 27:

Ja det är så mycket smått man inte riktigt tänker på så jag tror nog att jag får sätta mig och skriva en lista - så kan jag ha den hela tiden sen och bara bocka av ifrån :) Kramar

10:e kommentar, skriven , av Evelina:

Usch vad jobbigt för honom! Vi har som tur var aldrig behövt ge något sådant till E.



Du vet att du vann en tävling hos mig för ett tag sen va? Kika igenom tävlingskategorin!



Kram

11:e kommentar, skriven , av Martina:

Usch stakars killen, hoppas ni får bra hjälp!



Vad roligt med besök till helgen. Klart att det är jobbigt att släppa in folk när man bor mitt i en renovering men det är något de inte tänker på egentligen bara en själv som går och grämer sig. :)



Kram

12:e kommentar, skriven , av FLOOSAN:

Stackare men son lider utav detsamma. Vanligare än vad man tror enligt barnläkaren. Kolla om du kan få movicol

13:e kommentar, skriven , av Britta Bloggar:

Åhnej stakcars ltien! Hoppas ni kan få hjälp, sådär ska han väl inte ha det?!

14:e kommentar, skriven , av Karin - AlicesMamma:

Bort med banangröten!!! Alice var också hård i magen vid den ålder, dock inte i samma utsträckning, men vi fick rådet att sluta med den gröten och gå över på Sempers fruktgröt med äpple & päron, den är visserligen från 6 månader men vi hade den länge till Alice för hon blev bättre av den. Hoppas så att det vänder snart!

Kommentera inlägget här :