Tisdag

publicerat i Vardag
Goddag på er!
.

Skrev ett inlägg i söndags som verkar ha försvunnit? Väldigt konstigt men men. Känner inte riktigt att tiden finns för att blogga så mycket längre men ibland så, vissa dagar blir det mer och andra mindre. Har haft lite i tankarna på sista tiden också som gjort att jag inte riktigt haft lust att blogga. Har inte riktigt känt mig peppad för att börja plugga igen i januari, inte för att jag inte vill gå utbildningen för det vill jag. Handlar mer om att det känns så jobbigt att vi inte fick den förskolan (till Edvin) vi ville och att jag vet hur lite tid det kommer finnas över till andra saker än just plugg. Förra hösten satt jag både dagar, kvällar och helger med böckerna. Hinner inte ens hälften av det som måste göras nu när jag är hemma bara. Igår satt jag mig i soffan kl 22:30 för första gången på hela dagen. Lite småtrött är jag efter att Edvin hade en krångel natt igen. I helgen har han faktiskt sovit helt okej.
.
Edvin kryper, ställer sig upp, släpper taget och står några sekunder innan han sätter sig ner igen och sover lite sisådär om nätterna. Är väldigt mammig också, det var aldrig Alvin. Tror inte inskolningen kommer gå lika smärtfritt med honom. Det som är roligt är att ha numera är mer nöjd på dagarna när han ska röra sig själv.
.

Idag väntar snart ett utvecklingsamtal för Alvin, Edvin får hänga på för jag har ingen barnvakt och Andreas sitter i möte. Inte direkt så ovanligt. Måste fylla i massa papper som ska göras inför samtalet nu sen ska jag försöka äta någon lunch och väcka Edvin. Igår hittade jag och Edvin i alla fall några julklappar. Alvins är inte klara men vi vet på ett ungefär vad han ska få. Har köpt några. Tror han bland annat ska få en stor traktor som man kan åka på.
Några av klapparna. Edvin hjälpte mig att slå in dom idag, eller öppna rättare sagt ;) Fick lov att göra det nu för Alvin letar på dom den busen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ms. Kidelin:

Jag hann läsa ditt inlägg:) Förstår att et måste vara mycket för er. Hoppas ni snart kan byta dagis och att vardagen blir lättare att pyssla ihop för er.

2:a kommentar, skriven , av madde:

Men åh. Hoppas det känns bättre snart! Allting brukar lösa sig till slut pepp pepp



KRAM

Kommentera inlägget här :