åh

publicerat i Barn shopping


Skrev världens längsta inlägg nyss och så försvann allt..Suck!

Ja jag skrev att vi nu hittat min cykelnyckel så det blir cykelpremiär sen..

Sen skrev jag ett långt inlägg om vagnar. Jag/vi är veliga.. Vi funderar på att sälja vår phil och ted + Edvins brio vagn. Anledningen är först och främst att vi funderar på att köpa en bred syskonvagn. Egentligen vill jag inte ha en bred syskonvagn men det finns ju fördelar med dom med har jag märkt nu. Vi har varit jättenöjda med vår phil och ted fram till nu när Edvin börjat sitta lite upp. I vintras låg han så bra och sov där under Alvin men nu vill han ju inte ligga ner längre utan mest panikskriker när han inte sover då. Jag har alltid trott att den skulle vara bäst som sittvagn åt båda men så tycker jag inte alls nu när vi provkört den några gånger. Som igår när vi skulle ner på stan så finns det ju först och främst inget liggläge till Edvin fast det visste vi innan, sen finns det ingen sufflett och det tänkte vi inte på innan. Det är faktiskt ett av dom största problemen för Edvin får all blåst på sig och det finns inget som skyddar honom, visst ett paraply skulle kanske fungera men då skulle nog ja gå in i det. Sen märkte vi ju att när ALvin vill gå som han gör ibland så tippar vagnen bakåt och vi måste då flytta om Edvin till längst fram, sen ser han ju inget direkt heller fast det är inget problem än för han är så liten.

Ja vilka problem man har :-) Nej men isåf ska vi sälja Edvins brio sing vagn också för helt ärligt så använder iv mest den till när Edvin sover här hemma eller när jag hämtar Alvin på dagis men nu har vi ju bytt dagis till honom så om vi ska gå nu måste jag ta syskonvagnen. Vi har ju en emmaljunga scooter nere i källaren som blir kvar eftersom vi tänkte att Edvin skulle ha den till att sova på dagis sen när han ska gå. Man ska ta med sin egen vagn, sen fungerar ju den till båda om någon av dom ska åka vagn ner den andre inte är med. Fast vi har tänkt ut att det inte är så ofta vi har tagit med någon annan vagn en syskonvagnen. 

Vi funderar på en Urban jungle eller en easywalker som jag sett många fördelar med, det blir nog en begagnad eller beställa från pramworld. Det är ju bara på UJ s nya modell det finns delade suffletter annars är det en stor och Alvin vill ju aldrig ha sufflett över sig, easywalker har delade suffletter på sina äldre modeller.. Ja vi får se hur vi gör. Easywalker ska även ha fler lägen på sitsarna, ett mer upprätt till ex och Alvin gillar ju inte riktigt att luta sig bakåt som han gjort på lilla sitsen på vår syskonvagn nu.  

Fast det känns sådär med en bred vagn när vi bor i lägenhet men förhoppningsvis gör vi inte det så länge till.. Det finns ju andra syskonvagnar nu, tänker på tex ICandy och babyjogger och dom är smidiga men Alvin är i största laget för deras sitsar så det känns inte som ett alternativ. Velpotta..

Kommentera inlägget här :